شناسهٔ خبر: 35496079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همایش ملی روز جهانی جهانگردی با حضور وزیر میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از برگزاری همایش ملی روز جهانی جهانگردی با حضور وزیر میراث فرهنگی خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا جلالزایی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مراسم ملی روز جهانی جهانگردی، ۶ مهرماه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، مسئولان کشوری و استانی در سالن کنفرانس سینما هلال در زاهدان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: این مراسم مهم امسال برای اولین بار در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و می‌طلبد که همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا این مراسم به شایستگی برگزار شود.

این مسئول ادامه داد: به مناسبت روز جهانی جهانگردی برنامه هایی پیش بینی شده که از جمله رونمایی تمبر پویش ملی معرفی سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار کتاب مسیرهای گردشگری استان در این روز رونمایی می‌شود، افزود: رونمایی از پوستر فرهنگ میزبانی مردم سیستان و بلوچستان و برگزاری آیین های سنتی تعزیه از برنامه های دیگری است که به مناسبت روز جهانی جهانگردی در زاهدان پیش بینی شده است.

جلالزایی بیان کرد: نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و غذاهای سنتی در حاشیه این مراسم با ۲۵ تا ۳۰ غرفه برپا میشود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: افتتاح پروژه های گردشگری استان در این روز به صورت ویدیوکنفرانس اجرا میشود که ۲۰ تا ۲۵ پروژه شامل سفره خانه های سنتی، مجتمع های گردشگری و مزرعه گردشگری است که این مزرعه برای اولین بار در استان و توسط بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/75009

نظر شما