شناسهٔ خبر: 35495331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجلاس «راه ابریشم» باید معرف فرهنگ اسلامی به دنیا باشد

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در اجلاس جهانی راه ابریشم باید فرهنگ ناب اسلامی به دنیا معرفی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی اجلاس جهانی «راه ابریشم» آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی اظهار کرد: برگزاری رویدادهای بین‌المللی و حضور نمایندگان کشورهای مختلف در همدان فرصت بسیار مغتنمی است تا مردم دنیا با دین اسلام، به عنوان کامل‌ترین دین الهی آشنا شوند.

وی افزود: یکی از کارکردهای مهم راه ابریشم از دیرباز تاکنون به ویژه پس از ظهور تمدن اسلامی، مبادلات فرهنگی بین کشورهای شرق و غرب دنیا بوده و هست و می‌توان از این ظرفیت برای صدور اسلام به شرق آسیا و قلب اروپا بهره برد.

امام جمعه همدان بیان کرد: خوشبختانه همدان نیز همواره در بحث تمدن بزرگ اسلامی نقش آفرین بوده و وجود عالمان بسیاری در دوره‌های مختلف تاریخی در این سرزمین بیانگر این مسأله است.

وی ادامه داد: در توسعه صنعت گردشگری باید به حفظ ارزش‌ها و باورهای دینی مردم و انتقال این ارزش‌ها به گردشگران تلاش کرد.

شعبانی گفت: یکی از مباحث مهمی که قرار است در اجلاس راه ابریشم در همدان مطرح شود موضوع گفت‌وگوی بین ادیان است که با توجه به دستورات قرآن، پیامبر و ائمه اطهار ما همواره برای همه ادیان الهی احترام قائل بوده و هستیم.

وی وجود مقبره حضرت حبقوق نبی در تویسرکان و احترام همه مردم به این پیامبر بزرگ را یکی از نشانه‌های تکریم ادیان الهی در بین مردم ایران به ویژه استان همدان دانست.

امام جمعه همدان توجه به گردشگری مذهبی را یکی از اولویت مهم برشمرد و گفت: خوشبختانه در این راستا استان همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که تا کنون مغفول مانده است.

وی معرفی ابعاد مختلف تمدن بزرگ اسلامی را از جمله وظایف متولیان برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی دانست و گفت: باید جلوه‌های مختلف تمدن اسلامی را به تصویر کشید تا دنیا بیشتر از این تمدن بهره ببرد.

شعبانی حضور میلیونی مردم دنیا در مراسم اربعین حسینی در کربلا را یکی از زیباترین تصاویر گردشگری برشمرد و عنوان کرد: در بحث توسعه گردشگری همه ما باید به زیبایی‌های برنامه‌هایی نظیر حماسه اربعین پرداخته و به گسترش آن کمک کنیم.

انتهای پیام/ 3140/

نظر شما