شناسهٔ خبر: 35495020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس:

صحن حضرت زهرا در نجف امسال تکمیل می‌شود

50031

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال و احداث بخش غیرزیارتی، این صحن کامل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا منطقه فارس، اسکندر قاسمی بعدازظهر یکشنبه ۳۱ شهریور در دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه اکنون وارد فاز توسعه حرم‌ها شده‌ایم، گفت: یکی از اقدامات ماندگار ستاد بازسازی عتبات عالیات، احداث صحن حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی(ع) بوده که وستعی بالغ بر ۲۲۰ هزار متر مربع دارد.

او با بیان اینکه احداث بخش زیارتی این صحن که ۱۱۰ هزار متر مربع وسعت دارد اکنون با ۹۷ درصد پیشرفت، تداوم دارد، گفت: با اتمام این بخش و احداث بخش غیرزیارتی، صحن حضرت زهرا(س) تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود و صحن حرم مطهر حضرت علی(ع) بالغ بر ۲۰ برابر خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه فارس در عتبات عالیات تاکنون هشتاد و شش پروژه را اجرا کرده است، گفت: صحن حضرت زینب(س) در حرم مطهر امام حسین(ع) در فضایی به وسعت ۱۶۴ هزار متر مربع با همراهی و مشارکت مردم ایران ادامه دارد و استان فارس نیز ساخت هزارمترمربع از آن را عهده دار بوده که تاکنون ۸۰ درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه کار ستاد عتبات عالیات مردمی است و به هیچ عنوان دولتی نیست، گفت: علی‌رغم اینکه مردم کشورمان دچار مشکلات اقتصادی هستند، اما این مسئله هیچ‌گاه ذره‌ای از عشق آنان نسبت به اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) کم نکرده است.

قاسمی همچنین از صدور سند مشارکتی افتخاری برای شرکت‌کنندگان در ساخت صحن حضرت زینب(س) خبر داد و گفت: برای راحتی مردم هر متر مربع را به ۸۰ درصد تقسیم‌بندی کردیم و هر قسمت آن به مبلغ ۵۰ هزار تومان است که برای آن سند افتخاری صادر می‌شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئولیت کمیته اسکان و پذیرایی ستاد مرکزی اربعین را عهده دار است، گفت: سال‌ گذشته ۴۲ موکب در ایام اربعین متعلق به فارس بود که این تعداد امسال به ۶۶ موکب افزایش یافته است.

قاسمی گفت: ۳۳ موکب در کربلا، ۷ موکب در نجف، ۳ موکب در سطح استان فارس، ۴ یا ۵ موکب در کاظمین و موکب‌هایی نیز توسط مردم فارس در مرز شلمچه و خسروی برپا می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز با اشاره به اینکه ناجا امسال موکبی در کربلا برپا خواهد کرد، از مشارکت فعال فارس در این امر خبر داد.

سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی با بیان اینکه کارهای ستاد عتبات عالیات همگی برای جمع‌آوری توشه آخرت است،‌ افزود: هر کسی به شکلی تلاش می‌کند توشه‌ای برای آخرت جمع‌آوری کند.

حبیبی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: بحمد الهی به برکت خون شهدای دفاع مقدس، فضایی باز شده است تا مردم کشورمان بتوانند به راحتی به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

انتهای پیام/

نظر شما