شناسهٔ خبر: 35493552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تکامل سپاه، مرهون جنگ تحمیلی است

نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین‌شهر و میمه، ساختار قوی و تفکر عملیاتی سپاه را مرهون تداوم جنگ تحمیلی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، سرهنگ مسعود جهانگیری امروز (یکشنبه)، در نشست خبری، گفت: جنگ تحمیلی باعث رشد و بالندگی نظام جمهوری اسلامی و شکست استکبار جهانی شد.

وی، قدرت پشتیبانی هوایی، زمینی و سایبری سپاه را مرهون جنگ تحمیلی دانست و افزود: اگر هشت سال دفاع مقدس نبود و جنگ تداوم نمی‌یافت ایران به اقتدار کنونی نمی‌رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: امسال، سپاه عهده‌دار برگزاری هفته دفاع مقدس در شهرستان شاهین‌شهر و میمه است. امشب به منظور توضیح و تبیین دفاع مقدس، رشادت‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران نمایشگاهی در پارک انقلاب شاهین‌شهر افتتاح می‌شود.

جهانگیری، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: ۳۰ برنامه در شهرستان، با هدف پاسخگویی به شبهات ایجاد شده و تشریح خدمات سپاه، برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب و فرهنگ‌سازی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش محرومیت‌زدایی سپاه افزود: سپاه با تشکیل اردوگاه‌های جهادی اقدام به سازندگی، مرمت و بازسازی نقاط محروم شهرستان کرده ‌است. تهیه و توزیع مواد غذایی برای محرومان و مناطق کمتر برخوردار شهرستان به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر اقدامات سپاه در محرومیت‌زدایی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، کمک رسانی به سیل‌زدگان استان لرستان را از دیگر اقدامات جهادی سپاه دانست و گفت: مرمت و به بهره‌برداری رسیدن یک مدرسه در نورآباد و بازسازی روستای "چم‌گرده" از توابع شهرستان پل‌دختر در لرستان از دیگر اقدامات سپاه شهرستان بوده است.

جهانگیری، شهرستان شاهین شهر را قطب صنعتی دانست و افزود: سپاه توانسته زیر ساخت‌های لازم برای پدافند غیرعامل را تهیه و مکان مربوطه را تجهیز کند، اما برای تکمیل این فرآیند به همراهی و همکاری مجموعه‌های شهرستان نیاز است.

وی ادامه داد: افتتاح و برگزاری نمایشگاه با موضوع دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، خاطره گویی پیشکسوتان از جهاد و شهادت، تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس و پشتیبانی‌ها، تبیین نقش مساجد و بسیج در دفاع مقدس، غبارروبی از مزار شهدا در شهرستان و بازسازی عملیات کربلای ۳ از فعالیت‌های سپاه در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام

نظر شما