شناسهٔ خبر: 35493228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرزهای امروز ایران به پشت دیوارهای اسرائیل رسیده است

مشهد- ایرنا- فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع)‌ گفت: امروز به برکت نیروهای مسلح و همت مردم ذره‌ای از خاک ایران اسلامی زیر سم اشغالگران قرار ندارد و با مدیریت رهبری، ‌خون شهدا و جبهه مقاومت، مرزهای انقلاب به پشت دیوارهای اسرائیل رسیده است.

صاحب‌خبر -

سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا احمدی ظهر امروز در همایش اقتدار عاشورایی در قوچان که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد افزود: کشوری که در سال ۵۷ ریشه‌ای نداشت امروز به برکت انقلاب اسلامی در افغانستان، پاکستان، عراق، یمن و لبنان گسترده شده است.

وی اضافه کرد: اگر وجود امام (ره) و برنامه و مدیریت ایشان و خون شهدا نبود طبق برنامه‌ دشمن امروز باید شاهد حضور فرمانداران عراقی و یا مزدوران آمریکایی در این سمت ها می بودیم. فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع)‌ با اشاره به سخنان رهبری که جمهوری اسلامی، شرف، ناموس و امنیت کشور را مرهون خون شهدا خوانده‌اند گفت: گذر تاریخ نباید برخی از وقایع را کهنه کند، دشمنان پول خرج می‌کنند که یاد و خاطره فداکاری‌ها و روزهای دفاع مقدس را در زندگی مردم کمرنگ نشان دهند و ما وظیفه‌داریم به ازای حقی که شهدا بر نماز ، قرآن، امنیت و ناموس ما دارند ذکر کننده خاطرات دفاع مقدس باشیم.

احمدی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب حوادث تلخ تجزیه‌طلبی، ناپختگی در انتخاب ریاست جمهوری بنی‌صدر و جریان نفاق را تجربه کردیم و جریان نفاق جریان گسترده و پرعائله‌ای نبود اما به علت اینکه در آن افراد سابقه‌های قبل انقلاب و زندان داشتند جلب اعتماد کرده بودند و توانستند در فضایی امن شخصیت‌هایی بزرگ که بازوان امام به شمار می‌آمدند همچون شهید صدوقی، دستغیب و بهشتی را ترور کنند.

وی افزود: قوه دفاعی کشور امروز تحول ایجادی توسط امام خمینی (ره) در ارتش را یقین و باور دارد چرا که قبل از انقلاب ارتش برای دفاع از تاج‌ و تخت شاه تربیت‌ شده بود اما با تحولی که امام ایجاد کرد ارتش توانست در برابر دشمن ایستادگی کنیم علیرغم اینکه سپاه و بسیج در ابتدای تشکیل بود و نیروی انتظامی تجهیزات دفاعی در برابر جنگ کلاسیک را نداشت.

او یادآور شد: اخلال‌گری در اقتصاد کشور که امروز برخی آن را بزرگ  می‌کنند از ابتدای انقلاب و در دوران دفاع مقدس با امضای کارتر آغاز شد و این تهدید هر سال توسط روسای جمهور آمریکا اعلام شد اما ما با همین حصر اقتصادی توانستیم سربلند از جنگ عبور کنیم.

فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع)‌ گفت: هیچ اجماعی در دنیا قوی‌تر از اجماع تشکیل‌ شده علیه ایران در سال ۵۹ نخواهد شد اما امروز ترامپ بعد از ساقط شدن پهپاد آمریکایی و مصادره کشتی انگلیسی به دنبال اجماعی علیه ایران با هدف ظاهری ایجاد امنیت برای نفت‌کش‌هاست که این اجماع هنوز به سه کشور هم نرسیده یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان متابعت نکرده‌اند اسرائیل از ترس عقب‌نشینی کرده و ترامپ به‌تنهایی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

عزت و استقلال کشور در گرو مقاومت و ایستادگی است

فرمانده سپاه ناحیه قوچان نیز در این مراسم گفت: شعار رزمندگان دفاع مقدس تبعیت از نهضت حسینی بود و امروز به برکت شهدا، جانبازان و ایثارگران در اوج افتخار و عزت هستیم.

سرهنگ دوم پاسدار علی زرقانی افزود: حیات ما در عقیده و جهاد ماست و اگر چه جنگ تحمیلی تمام‌شده دفاع، همچنان باقی است و فقط نوع جنگ عوض شده است.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال مأیوس کردن و ناامیدی جوانان است تا آنها را از راه انقلاب جدا کند و امروز بدخواهان نظام می‌خواهند ارزش‌های دینی را کمرنگ کنند و با فشارهای اقتصادی و عملی بین ارزش‌ها و حاکمیت و جوانان فاصله بیندازند که نمی‌توانند.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

۷۵۰۱/۱۹۲۲

نظر شما