شناسهٔ خبر: 35493115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هرمزگان باآمادگی کامل به استقبال بازگشایی مدارس می‌رود

بندرعباس- ایرنا- آموزش و پرورش هرمزگان درسال تحصیلی جدید(۹۸-۹۹) با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و با آمادگی کامل به استقبال ماه مهر و بازگشایی مدارس می‌رود.

صاحب‌خبر -

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان روز یکشنبه درپیامی به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۰۰ هزار دانش آموز راهی مدرسه می‌شوند که ۲۹ هزار معلم تحصیل این افراد را برعهده دارند.
موسی دادی زاده سرخایی افزود: همچنین ۱۷ هزار کلاس درس درهرمزگان در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان است.
وی بیان داشت: ایام بازگشایی مدارس امسال با ندای لبیک یا حسین(ع) و هفته دفاع مقدس درهم آمیخته است تا تداعی این پیام باشد که همه پای درس مکتب عاشورا هستیم.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: باید بکوشیم زندگی‌مان همچون دفاع مقدس سرشار از جلوه کربلایی باشد همانگونه که شهداء از مکتب تعلیم و تربیت به مکتب ایثار و شهادت رفتند تا درس آزادی و آزادگی را معنا بخشند.
دادی زاده سرخایی ادامه داد: نخستین روز درس، اولین روز مهر و اولین روز مهرورزی است، روز شکفتن احساس ، روز زمزمه و لبخند، شروع فصلی نو در آموختن علم و دانش و روز شناخت دنیای تازه است.
 وی یادآورشد: آموزش وپرورش به عنوان مهم‌ترین رکن درتربیت نسل آینده  که سرمایه گذاری در آن تضمین کننده سعادت هرجامعه ای بشمارمی‌آید و دریقین مدرسه به‌عنوان محور تعلیم و تربیت، نقش تعیین کننده ای درشکوفایی، رشد و بالندگی دانش آموزان را به عهده دارد.
این مسوول اضافه کرد: دستگاه تعلیم وتربیت به‌ عنوان زمینه ساز این امر خطیر، با نگاه دلسوزانه، مسوولیت پذیر و خدمت شبانه‌روزی و بکارگیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها، به سمت بهبود وضع موجود حرکت می‌کند.
دادی زاده سرخایی گفت: معلمان وآموزگاران دلسوز، مبدا سعادت و شقاوت‌اند و این طلایه داران دانایی، اصلی‌ترین محور تحقق عینی سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی آموزش وپرورش در مدرسه می‌باشند که در کنار همراهی و مشارکت اولیای دانش آموزان می‌توانند تسهیل گر دستیابی به این افق‌های روشن باشند.
وی یادآورشد: سپاس معبودی که قلم را آفرید و جهان را از تیرگی و جهل نجات داد و گوهر تفکر را در انسان به ودیعه نهاد تا بشریت در پرتو خورشید تعلیم و تربیت الهی به بالندگی و شکوفایی دست یابد.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اذعان داشت: امید است درسالی که بنام «رونق تولید» است و مدرسه فعالیت خود را با شعار « افزایش پوشش تحصیلی، ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی و تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی» آغاز می‌کنند، با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و با تدبیر دولت خدمتگزار، بتوانیم جمهوری اسلامی ایران را به قله‌های امید، پیشرفت و توسعه پایدار برسانیم.
۷۱۹۵/۶۰۴۸
 

نظر شما