شناسهٔ خبر: 35492641 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رشد ۱۳ درصدی ارزش صادرات به عراق در ۵ ماهه امسال

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق از رشد صادرات طی ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین به دلیل ازدحام جمعیت و ترافیک جاده‌ای صادرات به این کشور متوقف شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو سید حمید حسینی با اشاره به رشد صادرات به عراق، گفت: آمار صادرات ایران در ۵ ماهه به کشور عراق مثبت بوده است بطوریکه این آمار حکایت از رشد ۱۳ درصدی صادرات از نظر ارزشی و ۶۶ درصدی از نظر وزنی را داشته است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: سال گذشته در این مدت ۶ میلیون تن و در سال جاری حجم صادرات ایران به عراق ۱۰ میلیون تن بوده است.

وی بیان داشت: ارزش صادرات ایران به عراق طی ۵ ماهه سال گذشته ۳ میلیارد و ۴۳۹ میلیون دلار و در سال جاری طی این مدت ۳ میلیارد و ۹۰۷ میلیون دلار بوده است.

حسینی بیان داشت: تعطیلات عید فطر، عید قربان و دهه شهات سالار و سرور شهیدان بر روند صادرات تاثیر داشته و مقداری صادرات به عراق طی این مدت کم شده است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال زائران برای سفر به کربلا و با توجه به ازدحام در جاده‌ها و بوجود آمدن ترافیک شدید در این ایام صادرات ایران طی این ایام به عراق متوقف شود.

وی افزود: در صورتی که برخی از مرز‌ها از جمله مرز سومار بطور موقت بازگشایی شود می‌توان امید داشت که روند صادرات به کشور عراق در ایام اربعین متوقف نشود.

نظر شما