شناسهٔ خبر: 35491043 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استرالیا در پروژه «آرتمیس» با ناسا همکاری می کند

شیوا سعیدی قوی اندام

قرار است استرالیا در انجام ماموریت های فضایی با ناسا همکاری کند. این همکاری شامل پروژه آرتمیس نیز می شود. طی این همکاری کسب و کارهای استرالیایی در حوزه های رباتیک با ناسا همکاری می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  انگجت، دولت استرالیا اعلام کرده در انجام ماموریت های اکتشافی مریخ و ماه از جمله برنامه « آرتمیس» با ناسا همکاری می کند. درهمین راستا قرار است کسب و کارها و محققان استرالیایی در حوزه های رباتیک، اتوماسیون، مدیریت  ابزارها از راه دور و حوزه های مرتبط دیگر با ناسا همکاری کنند.

«اسکات موریسون» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد کشورش طی ۵ سال ۱۵۰ میلیون دلار برای همکاری با ناسا هزینه می کند.  سازمان فضایی استرالیا که به تازگی تاسیس شده از این بودجه برای گسترش ایده های نوآورانه و مهارت های فناورانه  استفاده می کند و در این مسیر با توجه به نیاز ناسا با کسب و کارهای مختلف همکاری می کند.

البته هنوز باید منتظر بود تا مشخص شود آیا ناسا با پشتیبانی استرلیا می تواند تا ۲۰۲۴ میلادی فضانورد به آسمان بفرستد یا خیر.  ارسال فضانوردان به ماه تا ۵ سال دیگر یک هدف بلندپروازانه است و حتی سازمان فضایی آمریکا نیز مطمئن نیست که بتواند در این بازه زمانی آن را انجام دهد.

نظر شما