شناسهٔ خبر: 35487689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

ثبت۲۶ وقف جدید در گلستان/ مردم در ثبت وقف های مشارکتی اقدام کنند

حجت الاسلام سلیمانی فرد از ثبت ۲۶وقف جدید در شش ماهه نخست سال جاری در استان گلستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین «روح الله سلیمانی فرد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از تعداد ۲۶ وقف جدید ثبت شده در استان گلستان، ۷ وقف در اوقاف ناحیه یک شهرستان گرگان، ۴ وقف در اوقاف ناحیه ۲ شهرستان گرگان، ۳ وقف در شهرستان آزادشهر، ۳ وقف در شهرستان علی آباد، 5 وقف در شهرستان مینودشت، یک وقف در شهرستان گنبد کاووس، یک وقف در شهرستان کردکوی و ۲وقف در شهرستان بندرگز ثبت شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: با اشاره به وقف های مشارکتی، افزود: ازطریق ایجاد وقف های مشارکتی همه مردم می توانند با نیات خیرخواهانه و با کمترین دارایی خود به عنوان یک واقف نام خود را ثبت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: خیران نیک اندیش گلستانی می توانند برای ایجاد و ثبت وقف جدید و استفاده از راهنمایی مشاوران وقف به ادارات دفاتر نمایندگی اوقاف و یا آستان مقدس یکی از امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد اظهارداشت: واقفین می توانند اموال خود را برای کمک به حادثه دیدگان بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله، بیماران، اشتغال و ازدواج جوانان، یتیمان و مستمندان و زندانیان جرائم غیر عمد مالی و... وقف کنند.

 

وی یادآورشد: در استان گلستان ۵ هزار و ۵۰۰ موقوفه با ۷۰ هزار رقبه دارد که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد آنها با نیت اطعام دهی و عزاداری امام حسین (علیه السلام) وقف شده اند.

 

 

نظر شما