شناسهٔ خبر: 35485345 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به انتخاب حسن فتحی:

پارسا پیروزفر مولانا می‌شود

حسن فتحی، پارسا پیروزفر را به عنوان بازیگر نقش مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در فیلم «مست عشق» برگزید و پیروزفر به زودی جلوی دوربین این فیلم می‌رود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چندی پیش خبر ساخت فیلم سینمایی «مست عشق» توسط حسن فتحی، که برشی از زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی را روایت می‌کند در خبرگزاری‌ها منتشر و شهاب حسینی به عنوان بازیگر نقش شمس تبریزی معرفی شد.

در این خبر ضمن اشاره به اینکه تمامی صحنه‌های فیلم در ترکیه فیلمبرداری می‌شود و شهر قونیه در زمانه حیات مولانا بازسازی خواهد شد؛ شهاب حسینی به عنوان نخستین بازیگر ایرانی فیلم معرفی و عنوان شده بود که سایر بازیگران و عوامل فیلم نیز ترکیبی از سینماگران سرشناس ترکیه‌ای و ایرانی خواهد بود.

پس از انتشار این خبر و تایید عوامل، موجی از نارضایتی برخی مخاطبان متوجه عوامل ساخت فیلم «مست عشق»، به‌ویژه حسن فتحی مبنی بر انتخاب بازیگر غیر ایرانی برای نقش مولانا شد. این موج که در چند روز اخیر در رسانه‌ها و به‌ویژه در فضای مجازی بسیار پررنگ‌ شده بود، موجب واکنش کارگردان فیلم مست عشق شد و حسن فتحی طی پیامی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد:
«به شایعات اعتنا نکنید! هرچند اندیشه رفیع و جهان‌شمول جناب مولوی، ورای همه تعصبات نژادی و قومی و جغرافیایی است، اما در فیلم «مست عشق» علاوه بر بازیگر نقش شمس تبریزی، بازیگر نقش حضرت مولانا هم ایرانی خواهد بود.»

پس از انتشار این خبر در صفحه شخصی کارگردان فیلم، امروز به گزارش از روابط عمومی فیلم اعلام شده که حسن فتحی، پارسا پیروزفر را به عنوان بازیگر نقش مولانا جلال‌الدین محمد بلخی برگزید و پیروزفر به زودی جلوی دوربین این فیلم خواهد رفت.

طبق این گزارش پس از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در روزهای اخیر و توجه ویژه رسانه‌ها به این فیلم، با معرفی بازیگر نقش مولانا، پروژه «مست عشق» وارد مرحله پایانی پیش تولید خود شد.
 

نظر شما