شناسهٔ خبر: 35483845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردکان:

دینداری در عصر تبلیغات گسترده علیه دین؛ ارزشمندتر است/ لزوم تأمل و تفکر در قیام حسینی (ع)

حجت‌الاسلام کوثری، گفت: دین‌داری در عصر و دورانی که فضای عظیم تبلیغاتی علیه دین شکل‌گرفته است از ارزش بالاتری برخوردار خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت الله کوثری» در مراسم سوگواری ماه محرم‌الحرام که با حضور دلدادگان به ساحت ائمه اطهار (علیهم السلام) در محل مجمع عاشقان بقیع شهرستان اردکان برگزار شد؛ ضمن آرزوی قبولی طاعات، عبادات و عزاداری‌های مؤمنین در ماه پیروزی خون بر شمشیر، این ماه غم آلود و اندوهناک را فرصتی مغتنم و گران‌قدر برای بهره‌مندی بیش از پیش از استغفار و رحمت الهی دانست.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حضور حضرت صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عالَم و جهان؛ دهه دوم و سوم ماه محرم‌الحرام را ایام سخت، سنگین و دشوار اسیری اهل‌بیت (علیهم السلام) خواند و بیان کرد: علاوه بر برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام ابتدایی و دهه اول، باید مراسم‌های گرامیداشتی برای دهه دوم و سوم این ماه نیز برپا شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان با اشاره به اینکه افرادی که در صحرای کربلا مقابل حضرت سیدالشهدا، امام حسین (علیه‌السلام) ایستادند؛ شخصیت‌هایی بودند که پیشینه مذهبی و دینی شاخص و سابقه عبادات طولانی داشتند، ادامه داد: اما چنین افرادی با وجود سوابق مطرحی که داشتند در روز عاشورای حسینی (ع)، شخصیت‌هایی متفاوتی از خود بروز دادند.

وی به اهمیت و ضرورت تأمل، تفکر و اندیشیدن در قیام خونین حضرت اباعبدالله (ع) ویاران باوفایش علاوه بر حضور و مشارکت مستمر در محافل و جلسات عزاداری سومین امام همام اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که موفقیت یک جمع دانش‌آموزی در کلاس درس منوط به تحصیل موفقیت‌آمیز دانش آموزان همراه با تفکر ژرف است؛ ما نیز باید از ساده‌اندیشی و ظاهربینی در دین و تقلید صرف در امور زندگی بپرهیزیم.

کارشناس مذهبی ضمن تأکید بر اینکه باید چرایی برپایی مراسمات عزاداری تبیین شود، تصریح کرد: در طول تاریخ ثابت‌شده است که ضربات واردشده به دین مبین اسلام از بی‌فکری و ساده‌اندیشی مردم زمانه بوده است بنابراین باید نسبت به برنامه‌های روضه‌خوانی و عزاداری حضرت امام حسین (علیه‌السلام) معرفت داشته باشیم و بدانیم که هرچقدر معرفت نسبت به امام معصوم بیشتر شود؛ ارزش عزاداری و اشک بر مظلومیت‌های امام بیشتر خواهد شد.

وی بابیان اینکه با توجه به معرفت قابل‌توجه بنیان‌گذار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی؛ مرحوم حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) بلافاصله پس از آغاز روضه‌خوانی شروع به گریه می‌کردند که این‌چنین اشک‌هایی ارزشمند و گران‌قدر بود، اظهار داشت: مقام و منزلت انسان در نزد خداوند تبارک و تعالی هنگامی بالاتر می‌رود که فرد در جلسات، برنامه‌ها و محافل معرفت افزا حضور یابد.

حجت‌الاسلام کوثری ضمن بیان اینکه حضرت ابوالفضل العباس (ع) با بصیرت مثال‌زدنی به نقطه‌ای رسید که به تعبیر بسیاری از روایات؛ شهدا والامقام در روز قیامت به جایگاه برجسته ایشان غبطه می‌خورند، اذعان کرد: ما نیز باید دقت کنیم تا گاهی با رفتار و تصمیمات خود از مسیر حق خارج نشده و در مسیر امثال عمر ابن سعد قرار نگیریم.

وی با اشاره به اینکه فضای غبارآلود و عدم بصیرت مردم باعث شد که آحاد ملت در زمان حیات بابرکت حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) وجود ایشان را درک نکرده و حتی به دنبال به شهادت رساندن دومین اختر تابناک آسمان پرفروغ امامت و ولایت بودند، یادآور شد: دین‌داری در عصر و دورانی که فضای عظیم تبلیغاتی علیه دین شکل‌گرفته است از ارزش و پاداش والاتری برخوردار خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان بابیان اینکه حضور و شرکت در مجالس عزاداری با توجه به معرفت افزایی چنین محافلی؛ ارزشمند است، خاطرنشان کرد: دشمنان قسم‌خورده ما برای کسانی که فعال در عرصه‌های فرهنگی، هیئتی و مذهبی هستند برنامه ویژه دارند و درصدد جدایی جوانان از این‌گونه محافل نورانی و پرفیض هستند.

وی در پایان بابیان اینکه باید شکر گذار حضور در ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود روبرویی با بسیاری از مشکلات و تنگناها باشیم، افزود: مرحوم حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) در سخنی قابل تأمل فرمودند که به جرئت می‌گویم؛ جمعیت میلیونی ایران از مردم سرزمین حجاز در زمان رسول گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و کوفه و شام در زمان امیرالمؤمنین (ع) و حضرت امام حسین (ع) بهتر هستند.

نظر شما