شناسهٔ خبر: 35480808 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشجویان باید مطالبات خود را حداکثری کنند و از آن‌ها کوتاه نیایند

دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر لزوم روی کار آمدن رویکرد مقاومت در سایر بخش‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: دانشجویان باید مطالبات خود را حداکثری کنند و از آن‌ها کوتاه نیایند، اما برای تحلیل و حرکت درست برنامه ریزی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست هم اندیشی با دانشجویان دانشگاه‌های خراسان شمالی گفت: پس از انقلاب اسلامی به واسطه این که انقلاب در جهان جریان جدیدی تحت عنوان دین رقم زد، یک نظام سیاسی جدید شکل گرفت؛ غربی‌ها این جریان را در ابتدا جدی نگرفتند لذا سطح ضربه زدن‌ها داخلی بود، اما به مرور متوجه شدند که انقلاب تهدید جدی برای نظام و تمدن غرب است به همین دلیل یارگیری و اقدام برای ضربه زدن به انقلاب شکل‌های جدید تری گرفت لذا امروز تقابل دو جریان بیشتر شده است.

رستمی گفتمان انقلابی و غیر انقلابی یا همان سازشکار را دو گفتمان اصلی غالب بر کشور دانست و ادامه داد: تمام چالش‌ها حول همین دو محور می‌چرخد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ظلم ستیزی را یک ویژگی جریان انقلابی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در راس این ویژگی موضوع اسرائیل مطرح است و هر دو سمت این مسئله برای حفظ و یا ضربه زدن به آن هزینه می‌دهند؛ مردم یمن نیز بر طبق همین ویژگی و گرایش به جمهوری اسلامی تحت فشار قرار دارند.

وی به ضربه اخیر یمن به بزرگترین شرکت نفتی دنیا در عربستان اشاره کرد و افزود: در همان حمله ارزش سهام این شرکت ۵۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

رستمی در ادامه به موضوع مقاومت اشاره کرد و تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر گفتمان مقاومت برای مردم اثبات شده است هرچند برای آن ۶ سال هزینه‌های زیادی دادیم؛ اما یک تجربه گرفتیم و در این تجربه متوجه شدیم هرجا ضعف نشان دهیم تهدید می‌شویم و هر جا روی جدی خود را نشان دهیم دشمن عقب می‌نشیند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نظم منطقه‌ای آمریکا را برهم خورده دانست و تاکید کرد: دلیل آن قدرت نمایی ایران است. امروز سیستم امنیتی غرب دچار اخلال شده و لذا هرگاه بر ما ضربه‌ای زدند چند برابر جواب گرفتند لذا گفتمان انقلابی علی رغم محدودیت‌هایی که دارد کارآمدی خود را به اثبات رسانده.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم روی کار آمدن رویکرد مقاومت در سایر بخش‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: دانشجویان باید مطالبات خود را حداکثری کنند و از آن‌ها کوتاه نیایند، اما برای تحلیل و حرکت درست برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رستمی تصریح کرد: فارغ از جریان‌های سیاسی، مردم از فساد بدشان می‌آیند؛ هرچند گاهی ممکن است با شعارهایی مانند دیوار کشی مردم را فریب دهند، اما کسی نمی‌خواهد آدم فاسد مدیریت را به دست بگیرد. مردم آرمان عدالت دارند و چه کسی بهتر از جریان دانشجویی می‌تواند علم مبارزه با فساد را به دست بگیرد؟ تشکل‌های دانشجویی می‌توانند با مطالبات عدالت طلبانه، به سمت پرچم داری این امر برسند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان گفت: جریان انقلابی با وحدت و حرکت‌های جهادی می‌تواند به اهداف خود برسد. گام دوم مطالبه رسمی رهبر انقلاب است که حتی لیبرال‌ها نیز نمی‌توانند بگویند آن‌ها را قبول ندارند؛ لذا دانشجویان برای پیاده سازی آن‌ها برنامه ریزی کرده و راه کار ارائه دهند.

انتهای پیام

نظر شما