شناسهٔ خبر: 35480718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترکیه در شمال سوریه پایگاه نظامی دائمی احداث می کند

تهران - ایرنا - "خلوصی آکار" وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش قصد دارد پایگاه های نظامی دائمی در "منطقه امن" شمال سوریه همانند شمال عراق با هماهنگی ایالات متحده آمریکا احداث کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه رسانه های ترکیه ، آکار در جمع خبرنگاران تاکید کرد که ارتش کشورش به منظور انجام گشت های زمینی به صورتی کارآمدتر، همانند شمال عراق، در شمال سوریه نیز پایگاه های نظامی احداث می کند.

وزیر دفاع ترکیه گفت که احداث این پایگاه با هماهنگی آمریکا بصورت مشترک و دائمی خواهد بود و تعداد نیروهای مستقر در آن نیز بسته به نیاز تعیین خواهد شد.

وی تاکید کرد که هدف ترکیه ایجاد منطقه امن با عمق 30 تا 40 کیلومتر در امتداد مرزهای خود با سوریه در داخل خاک  این کشور خواهد بود.

وزیر دفاع ترکیه، آمریکایی ها را به کم کاری و وقت کشی در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه متهم کرد و گفت که آنها با بی رغبتی اقدام می کنند و روند نیز کند است، اما پیش می رود.

به گفته وی، گشت زمینی مشترک نیروهای ترکیه و آمریکا مرحله به مرحله ادامه خواهد یافت تا 440 کیلومتر نوار مرزی شمال سوریه را در بر گیرد.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه در ضرب الاجلی دو هفته ای تهدید کرد که در صورتی که اهداف این کشور از همکاری با ایالات متحده آمریکا در ایجاد منطقه امن محقق نشود، دست به اقدام یک جانبه و احتمالاً حمله نظامی به مواضع کردها در شمال سوریه خواهد زد.

نظر شما