شناسهٔ خبر: 35480585 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابقا شد

71461

حکم ابقای ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پس از تنفیذ مقام معظم رهبری برای دوره سه ساله دیگر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خود در تاریخ ۱۲شهریور ۱۳۹۸ به اتفاق آراء، ابقای ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در این سازمان را برای دوره سه‌ساله دیگر تصویب کرد.

پس از پیشنهاد این شورا و با تنفیذ آن از سوی رهبر معظم انقلاب، حکم ریاست مجدد ابراهیمی‌ترکمان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۲۷ شهریور ‌ماه ابلاغ شد.

در این حکم آمده است: «با توجه به سوابق علمی و تجربیات ارزنده اجرایی جناب‌عالی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور و با استناد به ماده ۱۴ فصل دوم اساسنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مدت سه سال به عنوان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب می‌شوید. امید آنکه با استعانت از خداوند متعال در اعتلای فرهنگ و تمدن ایران، گسترش مناسبات فرهنگی به ویژه با جهان اسلام، تنظیم مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سازمان‌های فرهنگی -بین‌المللی و تقویت ارتباطات فرهنگی با ایرانیان خارج از کشور، پیروان اهل بیت (ع) و علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی، موفق و مؤید باشید».

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان پیش از این نیز در  سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵ به اتفاق آراء با تصویب شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تنفیذ مقام معظم رهبری و حکم وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتخاب و منصوب شده بود.

در دو دوره گذشته اقدامات تحول‌گرایانه‌ای در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچون پایه‌گذاری گفتگوهای فرهنگی بین ایران و سایر کشورها، توسعه نهضت ترجمه کتب معارف اسلامی و علوم انسانی به زبان‌های خارجی با اجرایی‌سازی طرح تاپ، تأکید بر گسترش روابط فرهنگی خارجی با تکیه بر اسناد فرهنگی بین‌المللی، تحکیم همگرایی با سایر ادیان از طریق گسترش گفتگوهای دینی در عرصه بین‌الملل صورت پذیرفته و همچنین در عرصه ستادی نیز اقداماتی در راستای بهبود فرایندها مانند طرح‌های چابک‌سازی، حرفه‌ای سازی و تکیه بر توانمندی نیروهای پرتوان داخل سازمان انجام گرفته است.  

ابوذر ابراهیمی ترکمان دارای مدرک دکتری تخصصی در رشته حقوق خصوصی است و پیش از انتصاب در سمت ریاست سازمان در سال ۱۳۹۲ به مدت شش سال رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه بوده است و سابقه کار در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ترکیه و ترکمنستان را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

نظر شما