شناسهٔ خبر: 35480307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه

بیش از ۱۰۰ نفر از تظاهرات کنندگان در اعتراضات روز شنبه جلیقه زردها در شهر پاریس بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که حدود 7500 مامور پلیس برای مقابله با هرگونه خشونت احتمالی از سوی گروه های تندرو و افراطی در شهر پاریس مستقر شده بودند، بیش 100 نفر از تظاهرات کنندگان در اعتراضات جنبش جلیقه زردها بازداشت شدند.

مقام های امنیتی فرانسه نگران آن بودند که تظاهرات اعتراض آمیز جلیقه زردها در نهایت منجر به برپایی تظاهرات علیه تغییرات آب و هوایی در پایتخت فرانسه شود.

اعتراضات جلیقه زردها از 10 ماه پیش و در مخالفت با سیاست های اقتصادی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

روز گذشته چهل و پنجمین شنبه اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه در مخالفت با سیاست های دولت ماکرون بوده است. این اعتراضات موجب شده است تا ماکرون در بخشی از سیاست های اقتصادی و مالی خود عقب نشینی کند. ماکرون 17 میلیارد یورو برای افزایش دستمزدها و کاهش مالیات ها اختصاص داده است.

اعتراضات جلیقه زردها غالبا به خشونت و درگیری با نیروهای امنیتی منجر شده است، به خصوص در شهر پاریس.

اداره پلیس پاریس اعلام کرده است که حداقل 106 نفر از معترضان جنبش جلیقه زرد در تظاهرات روز شنبه بازداشت شده‌اند.

مقام های امنیتی فرانسه برپایی هرگونه تظاهرات در برخی مناطق شهر پاریس از جمله شانزالیزه را ممنوع اعلام کرده‌اند ولی برخی از معترضان این ممنوعیت را نقض کرده‌اند و این مساله منجر به درگیری و خشونت بین تظاهرات کنندگان و نیروهای پلیس شده است.

تسنیم

نظر شما