شناسهٔ خبر: 35480172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان خبر داد

اختصاص 500 میلیون اعتبار برای مطالعه قطار شهری همدان

نمایندگی همدان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان از اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار برای مطالعه پروژه قطار شهری همدان خبر داد و گفت: طی چند روز گذشته با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، 500 میلیون تومان اعتبار برای مطالعه پروژه قطار شهری همدان به استان ابلاغ شده است.

صاحب‌خبر -

سیداسکندرصیدایی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: عنوان پروژه قطار شهری همدان در بودجه سال 98 وجود داشته و 500 میلیون تومان برای مطالعه این طرح ابلاغ شده است که شهرداری همدان باید برای مطالعه آن اقدام کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اعتبارات استان همدان، تصریح کرد: تا کنون 50 درصد اعتبارات ردیف تملک استانی ابلاغ شده و در ردیف توازن خوشبختانه امسال 30 درصد اعتبارات ابلاغ شده است در صورتی که در سالهای گذشته 15 تا 20 درصد تخصیص پیدا می‌کرد.

واگذاری 550 پروژه به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان درباره واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی نیز یادآور شد: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی یکی از سیاست های دولت و نظام در راستای چابک سازی دولت و میدان دادن به بخش خصوصی مطرح شده و همدان در واگذاری پروژه به بخش خصوصی از استانهای شاخص بوده به طوریکه براساس آمار تا کنون 550 پروژه در استان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه 100پروژه در مراحل واگذاری است، بیان کرد: پروژه هایی همچون سد خرمرود با 300 میلیارد تومان در استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده است و پیش‌بینی شده 100 پروژه توسط دستگاه‌های دولتی استان به بخش خصوصی واگذار شود.

مطالعه 650 روستای استان همدان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان از اجرای طرح مطالعاتی روستاهای جنوب و شمال استان خبر داد و گفت: برای اینکه برنامه‌ریزی جامع و کاملی برای روستاهای استان داشته باشیم نیاز بود روستاهای استان را ظرفیت سنجی و مطالعه کنیم.

صیدایی خاطرنشان کرد: قرار است 5000 روستا در کشور ظرف 5 سال مطالعه شود که سهم استان همدان 650 روستا بوده که خوشبختانه ظرف 2 سال مطالعه این 650 روستا انجام گرفته است و گزارشات میدانی خوبی تهیه و در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما