شناسهٔ خبر: 35479913 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

گزارش روزنامه صهیونیستی از وحشت اسرائیل بابت حملات آرامکو

وقتی پهپادهای محور مقاومت، خواب را از چشمان اشغالگران می‌ربایند

روزنامه یدیعوت احارنوت در مقاله‌ای ضمن تحلیل حملات اخیر پهپادها و از کار افتادن پالایشگاه‌های شرکت آرامکو در شرق عربستان، از «نگرانی»های رژیم صهیونیستی بابت این حمله خبر داد.

صاحب‌خبر -

نسیم آنلاین: روزنامه یدیعوت احارنوت در مقاله‌ای ضمن تحلیل حملات اخیر پهپادها و از کار افتادن پالایشگاه‌های شرکت آرامکو در شرق عربستان، از «نگرانی»های رژیم صهیونیستی بابت این حمله خبر داد.

«رون بن یشای» نویسنده و تحلیلگر نظامی صهیونیست در ابتدای مقاله خود برای تشریح اهمیت عملیات اخیر آرامکو نوشت: «این عملیات یک پیام ضمنی و تلویحی برای اسرائیل دارد. کسانی که این عملیات را طراحی و اجرا کردند، صراحتا از ضرورت محو اسرائیل سخن می‌گویند و دستیابی آنان به چنین پیشرفت‌هایی آشکارا تهدیدی برای آینده کشورمان می‌باشد.»

بیشتر بخوانید: 
نمایش جدید سعودی‌ها در آرامکو/ خبرنگاران غربی چه نوشتند؟ +فیلم
آیا یمنی‌ها تولید نفت عربستان را صفر می‌کنند

نویسنده اسرائیلی در ادامه از ایالات متحده انتقاد می‌کند: «عدم واکنش آمریکا به حملات ایران علیه عربستان سعودی این پیام را برای ما دارد که بدانیم هیچ سپر و محافظ مهمی برای ما وجود ندارد. اسرائیل باید از این موضوع احساس خطر کند، زیرا آن‌ها دست به عملیاتی زده‌اند که بی‌سابقه و پیش‌بینی نشده است.»

روزنامه یدیعوت احارنوت از لزوم توجه به ابعاد نظامی و امنیتی این عملیات می‌نویسد: «تنها نتیجه این حمله، افزایش قیمت نفت نیست؛ بلکه توان نظامی ایران به مراتب مهم‌تر است. ایران با این حمله نشان داد از توان نظامی به مراتب بالاترین در مقایسه با دشمنان خود برخوردار است و حتی فراتر از آن صراحتا تهدید کند که حملات غافلگیرانه مشابهی نیز ممکن است در آینده نزدیک صورت پذیرد.»

بن یشای، در زمینه تفوق نظامی محور مقاومت کنایه جالبی می‌زند: «با گذشت چند روز از این عملیات، هنوز هم برخی از ابعاد آن نامشخص و مبهم مانده است! تنها نتیجه قطعی آن در نظر گرفتن توان نظامی بسیار بالای ایران است که باید به صورت جدی مورد توجه اسرائیل قرار گیرد. ضمن این‌که باید پیوست‌های این عملیات را در نظر گرفت. تهران نه‌تنها می‌تواند عملیاتی در سطح از کار انداختن قلب نفت بزرگ‌ترین کشور نفتی عربی را با موفقیت کامل انجام دهد؛ بلکه می‌تواند مسئولیت آن را در سطح رسانه‌ای و حقوقی بر دوش گروهی بیندازد که با عربستان سعودی در حال نبرد است و به این ترتیب عملا توجیه قانونی و انسانی خوبی برای آن ایجاد کند.»

در پایان این مقاله به شدت از آمریکا بابت عدم واکنش جدی به این عملیات انتقاد شده و آن را «فرصت طلایی» برای تهران خوانده تا با انجام عملیات‌های مختلف، دشمنان و رقبای خود را منکوب و نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد. هم‌چنین بر ضرورت افزایش همکاری‌های نظامی و امنیتی تل‌آویو و ریاض تأکید شده؛ زیرا این دو کشور قطب‌های دشمنی با ایران در منطقه می‌باشند.

نظر شما