شناسهٔ خبر: 35479897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

رئیس جمهوری:

حضور نیروهای خارجی برای امنیت نفت و انرژی منطقه مشکل‌زاست

رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران با همکاری کشورهای مختلف می‌تواند امنیت خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را برقرار کند، گفت: حضور نیروهای خارجی برای امنیت نفت و انرژی منطقه مشکل‌زا و خطرناک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ۳۱ شهریورماه) در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه امسال در سازمان ملل متحد با شعار ائتلاف امید، هرمز و صلح برای منطقه حضور خواهم یافت، گفت: ایران با همکاری کشورهای مختلف می‌تواند امنیت خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را برقرار کند و به دنیا اعلام می‌کند حضور نیروهای خارجی برای منطقه و آبراهه‌های خارجی و امنیت کشتیرانی و امنیت نفت و انرژی مشکل‌زا و خطرناک است.

وی افزود: آنها اگر راست می‌گویند و دنبال امنیت منطقه هستند این همه بمب و سلاح‌های خطرناک به منطقه ارسال نکنند، اگر راست می‌گویند منطقه را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی نکنند، اگر واقعا به‌دنبال امنیت هستند از این منطقه فاصله بگیرند.

رئیس جمهوری ادامه داد: به همه همسایگان دست رفاقت دراز می‌کنیم و از خطاهای گذشته آنها نیز می‌گذریم. شکاف ملت‌های منطقه خواسته آمریکا و صهیونیسم است، منطق ما، امنیت درون‌زا برای خلیج‌فارس و تنگه هرمز است.

روحانی تصریح کرد: امروز دشمنان جنگ اقتصادی و در حقیقت تروریسم اقتصادی را علیه ملت ایران برگزیده‌اند. هرجا آمریکا وارد شد، بازیگر امنیت‌زدا بود، چه افغانستان و چه خلیج‌فارس و هرجا نیروهای مسلح ایران حاضر شد، امنیت‌زا شد، چه در عراق و چه در سوریه و لبنان.

وی  با اشاره به اینکه نسبت دادن حوادث منطقه به ایران، تکرار دروغ‌های اثبات‌نشده پیشین است، عنوان کرد: با اقتدار نیروهای مسلح و ملت بزرگ، دشمن جرات تعدی به ایران اسلامی را نخواهد داشت، ما اهل تسلیم نیستیم و اجازه نخواهیم داد کسی به مرزهای ما تجاوز کند.

نظر شما