شناسهٔ خبر: 35479848 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

حناچی: شهرداری تهران برای کاهش ترافیک مهرماه تمهیدات ویژه اندیشیده‌است

همشهری آنلاین: شهردار تهران از پیش‌بینی تمهیدات ویژه برای کاهش ترافیک مهرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در حاشیه همایش بزرگداشت روز جهانی صلح که عصر شنبه سی‌ام شهریور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان ترافیک مهرماه را کم کرد یا از بین برد، گفت: هفته اول مهر ترافیک کمی نخواهیم داشت؛ به صورت طبیعی در ابتدای سال تحصیلی جدید ۳۰ درصد به ترافیک تهران افزوده می‌شود که ما باید آن را مدیریت کنیم. در این راستا، تمهیداتی اندیشیده شده است تا با مجوز هیات وزیران و همکاری استانداری تهران ساعات کار در دو هفته اول شناور شود تا خانواده ها خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و سرویس‌های مدارس آغاز به کار کنند.

او با بیان این‌که شهرداری تهران تمهیدات مضاعفی برای حمل و نقل عمومی هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید در نظر گرفته است، ادامه داد: مترو در روز اول مهر برای دانش آموزان و اقشار آموزشی رایگان است، به هر حال با همکاری بیشتر مردم در استفاده کمتر از خودروی شخصی باید کاری کنیم که آلودگی و ترافیک کمتری داشته باشیم.

شهردار تهران همچنین گفت: منشا ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران خودروهای فسیلی است که ۴۰ درصد آن ناشی از آلودگی خودروهای شخصی است. ما نمی‌توانیم معجزه کنیم و راهی هم جز استفاده کمتر از خودروهای شخصی نیست. ضمن این‌که برای آغاز سال تحصیلی جدید تمهیدات حمل و نقلی مضاعفی را در نظر گرفتیم.

او همچنین به نامه درخواست اصلاح طرح ترافیک نیروی انتظامی اشاره و عنوان کرد: این نامه به دست من رسیده است و آن را به کارشناسان داده‌ام . بخش‌هایی که قابل اجراست را اجرا می‌کنیم و بخش‌هایی هم که امکان اجرا ندارد به آنها ابلاغ می شود.

نظر شما