شناسهٔ خبر: 35479629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر از اولویت‌های اصلی پلیس است

کارشناس اجتماعی فرماندهی انتظامی آستانه‌اشرفیه درکارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها در این شهرستان، پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر را از اولویت‌های اصلی پلیس دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرگرد "حسن علی‌بابایی" در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها که در سالن دکتر حسابی کیاشهر توسط اداره آموزش و پرورش این بخش برگزار شد گفت: اعتیاد به موادمخدر از عوامل بسیار تأثیرگذار در فروپاشی امنیت، اخلاق، خانواده و جامعه است.

وی افزود: نیروی انتظامی در سال‌های اخیر اقدامات گسترده و بی‌وقفه‌ای برای مقابله با پدیده شوم موادمخدر و اعتیاد انجام داده است که در این راه نیاز به تعامل و همکاری آحاد مردم و دستگاه‌های متولی دارد.

این کارشناس اجتماعی پلیس با اشاره به اینکه آگاهی خانواده‌ها مهم‌ترین و اولین قدم در پیشگیری از اعتیاد است تصریح کرد: پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر از اولویت‌های اصلی پلیس است.

سرگرد بابایی نقش مدارس و مراکز آموزشی را در پیشگیری از اعتیاد جوانان بیسار مهم دانست و اظهار داشت: مراکز آموزشی می‌توانند با آگاه‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم به والدین و دانش آموزان و فرهنگ‌سازی در این راه گام‌های بزرگی بردارند.

کارشناس اجتماعی پلیس شهرستان آستانه‌اشرفیه با تاکید بر اینکه اعتیاد منشاء بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است خاطرنشان کرد: حضور کارشناسان انتظامی در سطح مدارس و ارائه آموزش‌های همگانی به دانش‌آموزان، نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد دارد.

 

نظر شما