شناسهٔ خبر: 35479612 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

حامد کرزی بر نقش مهم ایران در تلاشهای صلح افغانستان تاکید کرد

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار روز شنبه با محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران ، بر نقش مهم ایران در تلاشهای صلح افغانستان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - آسیا

دفتر مطبوعاتی حامد کرزی اعلام کرد که رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با نماینده ایران ، موضوعات فرایند صلح در افغانستان و همچنین روابط دو جانبه ایران و افغانستان و تحولات منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

حامد کرزی اعلام کرد: من در این دیدار ضمن اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و برادرانه بین دو کشور همسایه ، نقش مهم و حیاتی ایران در تلاشها برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان را مورد تاکید قرار دادم.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر حمایت خود از راهکارهای مسالمت آمیز برای حل مشکلات سیاسی در افغانستان تاکید کرده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه در واکنش به حمله انتحاری در ولایت زابل افغانستان، با ابراز نگرانی از افزایش درگیریهای نظامی و حمله به مراکز خدمات عمومی و تجمع های غیرنظامیان در افغانستان، هرگونه عملیاتی را که جان مردم عادی بویژه زنان و کودکان را به خطر می اندازد محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار امیدواری کرد که تمام نیروهای علاقمند به آینده افغانستان بتوانند بدون دخالت خارجی و با اتخاذ راه کارهای مسالمت آمیز موقعیت سخت کنونی را پشت سر گذارند.

موسوی روز سه شنبه گذشته نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص سفر هیاتی از گروه طالبان افغانستان به ایران، ضمن تایید این خبر اظهار داشت: اخیرا و در چارچوب رایزنی‌های فراگیر جمهوری اسلامی ایران با همه طرف‌ها در افغانستان هیاتی سیاسی از گروه طالبان با سفر به کشورمان درخصوص آخرین تحولات جاری در افغانستان با مقامات ذیربط ایرانی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: در چارچوب رایزنی‌های فراگیر جمهوری اسلامی ایران با همه طرف‌ها در افغانستان هیاتی سیاسی از گروه طالبان با سفر به کشورمان درخصوص آخرین تحولات جاری در افغانستان با مقامات ذیربط ایرانی گفت‌و گو و تبادل نظر کردند.

دی ماه سال گذشته هم بعد از سفرعلی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به افغانستان، هیاتی از طالبان با سفر به تهران با مقامات کشورمان رایزنی کردند.

بهرام قاسمی سخنگوی وقت وزارت خارجه درآن مقطع اعلام کرد که این مذاکرات با اطلاع دولت افغانستان انجام شده و اهداف آن نیز مشخص است.

ایرنا

نظر شما