شناسهٔ خبر: 35478991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار شهرستان ابهر:

سند اشتغال ابهر تدوین شود

50163

فرماندار شهرستان ابهر گفت: سند اشتغال ابهر تدوین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، وجیه‌اله نوروزی در جلسه کارگروه اشتغال ابهر با تاکید بر این‌که اشتغال یکی از نیازهای اساسی جامعه است، اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال باید از طرح‌های اشتغال‌زایی به‌ویژه طرح‌های دانش‌بنیان استقبال و حمایت شود.

وی با تاکید بر این‌که آمار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در بحث اشتغال باید به‌روز باشد، ادامه داد: هر دستگاه اجرایی باید نقشه راه اشتغال مربوط به حوزه خود را احصاء کند.

نوروزی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری ابهر، یادآور شد: گردشگری ظرفیت بالقوه این شهرستان است که باید با برنامه‌ریزی بالفعل شود.

این مسئول، نبود مهارت را یکی از دلایل بیکاری عنوان کرد و گفت: مهارت‌آموزی حلقه مفقود دانش‌آموختگان است که باید جدی گرفته شود.

فرماندار شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: بیکاری منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که ممکن است برای جامعه مشکل ایجاد کند و همه ما موظف به حل مشکل هستیم.

نوروزی با تاکید بر اینکه مسیرهای اشتغال باید به متقاضیان نشان داده شود، عنوان کرد: صنایع تبدیلی یکی از این مسیرها است که می‌تواند نقش موثری در حل مشکلات کشاورزان داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که با برداشت محصولات، امروز شاهد هستیم بخشی از تولیدات، روی دست کشاورز می‌ماند، یادآور شد: ترغیب افراد به سمت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع تبدیلی می‌تواند گره‌گشای این مشکل باشد.

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به این‌که متقاضیان اخذ تسهیلات از سامانه کارا همگی نباید تنها به یک سمت گرایش داشته باشند، ادامه داد: طرح‌ها در همه بخش‌ها باید از توسعه متوازن برخوردار باشند.

انتهای پیام

نظر شما