شناسهٔ خبر: 35478806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ۱۱۲۹ پروژه خراسان رضوی‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ۱۱۲۹ پروژه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سید احسان قاضی زاده هاشمی؛ نماینده مردم فریمان در مجلس شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی اظهار داشت: از اقدامات استاندار برای تصویب منطقه آزاد سرخس در هیئت دولت تشکر می‌کنم که این اتفاق نهایتا به نفع خراسان بزرگ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: در تلاش هستیم که فرصت‌های سرمایه گذاری در سطح استان را شناسایی کنیم تا در یک همایش بین المللی اواخر بهمن ماه در معرض عموم قرار گیرد.

علی رسولیان با اشاره به ظرفیت خوب سرمایه‌گذاران فعال در استان ادامه داد: به غیر از پروژه انتقال آب از دریای عمان، تاکنون در خصوص 1129 پروژه سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده که سرمایه‌گذاری این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 128 میلیارد تومان می‌شود.

وی با بیان اینکه سه مانع بر سر راه کسب و کار وجود دارد، افزود: غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها و مواد اولیه در سطح ملی، اصلاح قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی در سطح استان این موانع را شامل می‌شود.

علی‌رضا رزم‌حسینی؛ استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تا امروز بحرانهای حوزه اقتصاد مدیریت شده لذا فکر می‌کنم این روند به افزایش سرمایه‌گذاری منتهی شود.

وی افزود: مدیران دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام خود را معرفی کنند تا به بخش خصوصی واگذار شود؛ معین‌های اقتصاد مقاومتی از این پروژه‌ها استقبال خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به مقررات مزاحم اداری بیان کرد: در استان تا جایی که می‌توانستیم فرایندها را اصلاح کردیم تا آثار اقتصادی آن در حوزه اقتصاد خود را نشان دهد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تصویب منطقه آزاد سرخس در هیات دولت اتفاق بسیار مهمی بود که جا دارد از حمایت‌های شخص آقای رئیس جمهور تشکر کنم.

انتهای پیام/ش

نظر شما