شناسهٔ خبر: 35477685 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس نظام پرستاری:

شرکت‌های پرستاری باید با مجوز رسمی و زیرنظر یک مرکز مشخص فعالیت کنند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: نظارتی بر شرکت های پرستاری در منزل صورت نمی گیرد، در حالی که شرکت های پرستاری در منزل باید زیر نظر یک مرکز مشخص و با مجوز رسمی فعالیت کنند.

صاحب‌خبر -

علی اصغر دالوندی روز یکشنبه در مورد نظارت بر پرستاران منزل در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افراد بدون صلاحیت و دانش پرستاری نباید در خانه های مردم نقش پرستار را ایفا کنند و افرادی باید این مسئولیت را به عهده بگیرند که صلاحیت حرفه ای انجام این کار را داشته باشند.

وی اضافه کرد: نظارتی بر پرستاران خانه نداریم و بخش خصوصی ما رهاست. باجی‌آباجی‌ها نباید در خانه های مردم نقش پرستار را ایفا کنند و افرادی باید این مسئولیت را به عهده بگیرند که صلاحیت حرفه ای انجام این کار را داشته باشند.

رئیس سازمان نظام پرستاری به وضعیت نیروی انسانی بیمارستان‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: آیا کسی بر بیمارستان های بخش خصوصی نظارت می کند تا بررسی شود کسانی که در بیمارستان ها کار می کنند، صلاحیت حرفه ای دارند یا خیر.

وی افزود: آن‌طوری که باید نظارت نمی شود و هر کسی مثلا یک جوان با داشتن سیکل، شرکت زده و به نام پرستار در منزل، عده ای باجی‌آباجی را به منازل مردم می فرستد.

وزارت ارشاد باید بر تبلیغات پرستاری در روزنامه ها و فضای مجازی نظارت کند 

دالوندی به تبلیغات پرستار در منزل در روزنامه‌ها و فضای مجازی اشاره کرد و از نامه خود به وزیر ارشاد برای رسیدگی به وضعیت نابسامان تبلیغات پرستاری در منزل خبر داد و گفت: نباید هر کسی بتواند در رسانه‌ها خود را به عنوان پرستار در منزل معرفی و مردم را فریب دهد.

وی، استفاده از افراد فاقد صلاحیت در حوزه پرستاری در منزل را سوءاستفاده از اعتماد مردم دانست و ادامه داد: شرکت‌ها تحت عنوان پرستاری در منزل، از مردم سوءاستفاده می کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری از سوءاستفاده شیادان از عنوان پرستار در منزل نیز خبر داد و گفت: در مواردی، افراد تحت عنوان پرستار در منزل وارد خانه مردم شده‌اند و اموال را به سرقت برده‌اند.

وی گفت: مثل نظام پزشکی، هر کسی نباید به راحتی بتواند در حوزه پرستاری حتی پرستاری در منزل کار کند بلکه باید قبل از شروع کار، از مراجع ذی صلاح مجوز بگیرد.

دالوندی اضافه کرد: رعایت قانون، اخلاق و فرهنگ به عنوان سه موضوع اساسی در حوزه پرستار در منزل باید نهادینه شوند.

پرونده‌های زیادی در قوه قضائیه در رابطه با سرقت از منازل تشکیل شده که سارقین در پوشش شرکت‌های پرستاری و پرستار سالمند یا کودک به منزل افراد تردد داشته و در فرصت مناسب منزل را سرقت کرده‌اند و در مواردی به صاحبان منزل یا بیماران نیز آسیب زده‌اند.

نظر شما