شناسهٔ خبر: 35477560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روحاني در مراسم رژه نیرو‌های مسلح؛

دشمنان جرأت تصمیم‌گیری مقابل نیرو‌های ما را ندارند

رئیس جمهور: به برکت مقاومت ۸ ساله دفاع مقدس هم‌اکنون دشمنان جرأت تصمیم‌گیری مقابل نیرو‌های مسلح و ملت بزرگ ایران عزیز را ندارند و نخواهند داشت

صاحب‌خبر -

>>>   تجهیزات پیشرفته دفاعی؛ از بالستیک تا کروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیماحجت الاسلام والمسلمین آقاي حسن روحانی در مراسم رژه نیرو‌های مسلح و آغاز هفته دفاع مقدس، افزود: امام بزرگوار ما با درایت خود اولین فرمانشان به مردم ایستادگی و مقابله در برابر همه توطئه گران بود.
رئیس جمهور گفت: از خوزستان تا کردستان از گلستان تا سیستان و بلوچستان و همه آن‌هایی که به عنوان مزدور می‌خواستند اساس و پایه‌های این انقلاب را سست کنند جوانان غیور ما و نیرو‌های مبارز مسلح ما در برابر آن‌ها ایستادند و بالاخره جنگی به نام جنگ عفلقیان بر ما تحمیل کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3971646"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2529248/3971646?width=350&height=250"></script></div>

آقای روحانی افزود: امام از پیش در برابر چنین توطئه‌ای با هوشیاری، مدیریت و درایت خود در نخستین قدم به ارتش جمهوری اسلامی ایران استحکام بخشید و ثانیاً نیروی انقلابی جدیدی را به نام سپاه پاسداران بنیانگذاری کرد و در کنار این دو نیرو فرمان تشکیل بسیج مستضعفین و ساماندهی سازمان این بسیج را صادر کردند و این سه پایه اصلی برای حفاظت و حراست از انقلاب، کشور و امنیت ملی ما بود.
رئیس جمهور گفت: اگر این درایت امام نبود در آن شرایط سال‌های اولیه انقلاب و با همه پیچیدگی‌هایی که کشور با آن مواجه بود امکان داشت دشمنان به اهداف شومشان دست پیدا کنند.
آقای روحانی افزود: نیرو‌های مسلح ما با فرمان امام و با وحدت و هماهنگی و یکپارچگی و با حضور مردم در همه صحنه‌های نبرد هشت ساله در برابر مزدوران و دشمنان اسلام مقاومت کردند، دشمنانی که با ایدئولوژی شرق و با سلاح غرب و با چراغ سبز آمریکا و با پول ارتجاع منطقه به جنگ مردم آمدند، اما این ملت بزرگ با وحدت و ایستادگی نه از هیمنه غرب و نه از هیمنه شرق و نه از سلاح‌های شرق و غرب ترسید و نه در برابر حمایت قدرت‌های سیاسی غرب و شرق و پول ارتجاع عرب ترسی به خود راه داد.

رئیس جمهور گفت: بندرگاه‌ها و پایگاه‌هایی در اختیار عفلقی‌ها قرار داده بودند که هیچ تردیدی در پیروزی خود نمی‌دیدند و اگر چه خسارت‌های بی شماری در این جنگ به ما وارد شد، اما ارزش‌های فراوانی برای ما به ارمغان آورد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگی بود که برای ما گنج آورد.
آقای روحانی افزود: همان مقاومت هشت ساله بود که امروز دشمنان این سرزمین را برای تجاوز به آب و خاک ما و سرزمین اسلامی ما و برای تحمیل جنگ دیگر بر این ملت به پشیمانی وا داشته است.

نقمت و بلا، نتیجه حضور دشمنان در منطقه
رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود در مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با اشاره به این که حضور دشمنان همواره برای منطقه موجب نقمت و بلا بوده است، خطاب به دشمنان گفت: هر چقدر شما از منطقه و ملت‌های ما فاصله بگیرید، به همان اندازه امنیت بیشتر برای منطقه به ارمغان خواهد آمد.

آقای روحانی افزود: بی تردید امروز ملت ما در سایه اجرای فرامین رهبری و اتحاد همه ارکان کشور، قوای سه گانه و نیرو‌های مسلح در برابر توطئه جدید دشمنان، با همکاری و ایستادگی خود پیروز خواهد شد.
رئیس جمهور گفت: ما نخواهیم گذاشت دشمن ذلت را بر مردم ما تحمیل کند، چرا که شعار ما به پیروی از سالار آزادگان حضرت حسین بن علی (ع)، آزادی و آزادی خواهی بوده است.

حضور نیرو‌های خارجی در منطقه؛ مشکل آفرین برای امنیت انرژی
رئیس جمهور گفت: به دنیا اعلام می‌کنم که حضور نیرو‌های خارجی می‌تواند برای منطقه، آبراه‌های جهانی، امنیت کشتیرانی و امنیت نفت و انرژی مشکل زا و خطرناک باشد.
آقای روحانی افزود: منطق ما منطق خلیج فارسی است که امنیت آن از درون باشد امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان درون زاست در حالیکه نیرو‌های خارجی می‌توانند برای ملت و منطقه ما مشکل و ناامنی بیافرینند.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما امسال در سازمان ملل متحد با شعار ائتلاف امید؛ هرمز، صلح برای منطقه و ابتکار صلح هرمز حضور خواهیم یافت که خلاصه آن صلح و امید خواهد بودگفت: ما طرحی را در روز‌های آینده در سازمان ملل پیش روی جهانیان خواهیم گذاشت که جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور‌های منطقه می‌تواند و اعلام می‌کند که امنیت منطقه، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را با کمک کشور‌های منطقه بوجود خواهد آورد و مسیر و راه ما نیز ایجاد وحدت و هماهنگی با کشور‌های منطقه است.
آقای روحانی افزود: آن‌هایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند همانند همه دروغ‌های افشا شده آنان است اگر راست می‌گویند و واقعا دنبال امنیت منطقه هستند این همه سلاح، هواپیما، بمب و سلاح‌های خطرناک را به منطقه ارسال نکنند.
وی اضافه کرد: اگر راست می‌گویند و امنیت منطقه را می‌خواهند منطقه ما را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی ننمایند و اگر واقعا دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه فاصله بگیرند، زیرا حضورشان همواره برای منطقه نقمت و بلا بوده است.

دست دوستی به سوی همسایگان دراز می‌کنیم 
رئیس جمهور گفت: دست رفاقت و دوستی به سوی همه همسایگان دراز می‌کنیم.
 آقای روحانی در ادامه سخنان خود در مراسم رژه نیرو‌های مسلح افزود: هر کجا که نیرو‌های دشمن آمده اند، ناامنی را با خود به ارمغان آورده اند و هر کجا نیرو‌های مسلح ایران حضور پیدا کرد، به عنوان بازیگر امنیت زا حضور پیدا کرد.
رئیس جمهور گف:: ایران و نیرو‌های مسلح ما هر کجا حضور پیدا کردند با خود امنیت را برای مردم به ارمغان آوردند.
آقای روحانی افزود: اگر در کنار مردم عراق، سوریه، فلسطین و لبنان قرار گرفتند برای این سرزمین امنیت آوردند و توانستند تروریست‌های وحشی را در این منطقه ریشه کن کنند، این فرق ما با دشمن است نسبت به منطقه.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3971937"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2529248/3971937?width=350&height=250"></script></div>


رئیس جمهور گفت: ما همیشه خواهان خیر، برکت، برادری و همبستگی برای مردم منطقه و ملت‌های منطقه بوده ایم و قدرت‌های استکباری و در راس آن‌ها امریکا همواره ناامنی، بدبختی، مشکلات و تاراج منابع کشور‌های منطقه را دنبال کردند.
آقای روحانی افزود: ما در این مقطع حساس و مهم تاریخی، به همسایگان مان اعلام می‌کنیم، ما به سوی همه همسایگان مان دست رفاقت، دوستی و برادری را دراز می‌کنیم و حتی آماده ایم از خطا‌های گذشته آن‌ها در این منطقه بگذریم چرا که امروز شرایطی است که دشمن اسلام و منطقه یعنی امریکا، استکبار و صهیونیسم می‌خواهند از شکاف، فاصله و اختلاف بین ما سوء استفاده کنند.
رئیس جمهور گفت:: منطق ما، منطق خلیج فارسی است که امنیت آن از درون باشد.

تروریسم اقتصادی، جنگ امروز دشمنان علیه ملت ایران 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر دشمن راه دیگری را علیه جمهوری اسلامی ایران برگزیده است، گفت: دشمن به جای جنگ نظامی، به تعبیر خود جنگ اقتصادی و به تعبیر صحیح تروریسم اقتصادی را علیه ملت ما آغاز کرده است.
 آقای روحانی اظهار داشت: مردم ما در طول ۴۰ سال گذشته و همچنین در ۱۰ سال اخیر، به ویژه فشار تحریم‌ها را در مقاطع مختلف تحمل کردند و امروز هم ملت ما با ایستادگی، ​هوشیاری، اتحاد و جهاد در میدان اقتصادی، از این تنگه سخت عبور خواهند کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3971901"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2529248/3971901?width=350&height=250"></script></div>

رئیس جمهور افزود: امروز همه کارآفرینان، سرمایه گذاران، کارگران، همه شرکت‌های دانش بنیان و همه مبتکران به عنوان سردمداران و سربازان خط مقدم جنگ در برابر دشمن مستکبر و صهیونیسم جهانی قرار گرفته اند.
رئیس جمهور تاکید کرد: امروز ما می‌توانیم با اراده، اتحاد و ایستادگی از این مسیر سخت عبور کرده و دشمن را وادار کنیم در برابر ملت ایران و انقلاب اسلامی و در نهایت کشور عزیز ایران سر تعظیم فرود بیاورد.

رئیس جمهور افزود: ما اهل تسلیم نیستیم، ما مرد ایستادگی هستیم و اهل تجاوز به مرز‌های دیگران نیستیم و اجازه نمی‌دهیم کسی به مرز‌های ما تجاوز کند.
رئیس جمهور ادامه داد: بی تردید دشمنان در قدم اول برای نابودی انقلاب؛ این جنگ بزرگ اقتصادی را بر ملت ما تحمیل کردند و فشار‌هایی را هم بر مردم ما وارد می‌کنند؛ همان طور که در جنگ تحمیلی هم هدف اولشان نابودی انقلاب و از بین بردن و تجزیه ایران بود، لذا امروز همان هدف را با جنگ اقتصادی و روانی علیه ملت ما دنبال می‌کنند و حتی با تهدید جنگ نظامی، سعی می‌کنند مردم ما را در اینگونه فشار‌ها و مشکلات قرار دهند.

رئیس جمهور گفت: این ملت امتحان خود را همان گونه که در جنگ هشت سال دفاع مقدس، نه فقط در برابر سربازان افلقیان و حزب بعث که در برابر قدرت‌های دنیا ایستادگی کرد؛ امروز هم توان آنرا دارد که در برابر جهان و قدرت‌های مستکبر ایستادگی کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3971924"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2529248/3971924?width=350&height=250"></script></div>

لزوم بازخوانی فراز و نشیب دهه اول انقلاب
رئیس جمهور گفت: با گذشت ۳۹ سال از تجاوز دشمن به سرزمین پاک ایران، امروز باید یک بار دیگر فراز و نشیب دهه اول انقلاب را بازخوانی کنیم.
آقای روحانی در مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس افزود:در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب ما انقلابی بود که برای استقلال و آزادی مردمش، برای تحقق حکومت مردمی و اسلامی، مسیر خود را یافته و به پیروزی رسیده بود.
وی گفت: انقلابی که می‌توانست خیر و منفعت برای کل منطقه و جهانِ استضعاف باشد، اما دشمنان این انقلاب از همان روز اول رو به روی ملت و اراده اش ایستادند و تلاش مذبوحانه خودشان را آغاز کردند.
رئیس جمهور ادامه داد: ایجاد ناامنی ها، توطئه برای تجزیه کشور، ترورها، ترور بزرگانی، چون شهید علامه مطهری کسی که تفکر اعتدال اسلامی را برای نسل جوان ما تبیین کرد و مدیران بزرگی، چون آیت الله بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر و به شهادت رساندن دیگر عزیزان ما، از جمله اقدامات دشمنان در برابر انقلاب بود.
آقای روحانی تاکید کرد: دشمنان به این هم اکتفا نکردند، بلکه با طراحی‌های مختلف تلاش کردند تا زیربنا‌های قدرت امنیتی و دفاعی ما را متزلزل کنند، اولین توطئه آن‌ها طراحی انحلال ارتش بود که توسط مزدوران چپ و راست طراحی و تبلیغ شده بود و تلاش می‌کردند با کلمه حق، هدف باطلی را دنبال کنند.
رئیس جمهور افزود: دشمنان به نام شورا می‌خواستند اساس نظم فرماندهی را بر هم بزنند.

آغاز مراسم رژه نیرو‌های مسلح

مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با حضور رئیس جمهور در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد

در این مراسم، یگان‌های ویژه نیرو‌های مسلح کشور در حوزه‌های مختلف هوایی، دریایی و زمینی در قالب رژه، گوشه‌هایی از توان دفاعی کشور را به نمایش می‌گذارند.
پیش از رژه نیروهای مسلح رئیس جمهور سخنرانی می کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3971412"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2529248/3971412?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما