شناسهٔ خبر: 35477448 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وعده وزیر به مناسبت آغاز سال تحصیلی

آموزش و پرورش با مدارس دولتی مهربان تر می شود

وزیر آموزش و پرورش از عدم تغییر محسوس در آمار ورود دانش‌آموزان به مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: روند نام‌نویسی در این گونه مدارس با وجود همه مشکلاتی که خانوارها از لحاظ اقتصادی دارند، مثل سال گذشته حفظ شده است.

صاحب‌خبر -

محمود مصدق/

وزیر آموزش و پرورش از عدم تغییر محسوس در آمار ورود دانش‌آموزان به مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: روند نام‌نویسی در این گونه مدارس با وجود همه مشکلاتی که خانوارها از لحاظ اقتصادی دارند، مثل سال گذشته حفظ شده است.

محسن حاجی میرزایی صبح دیروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در نشست رسانه‌ای در پاسخ به پرسش قدس که آیا وضعیت اقتصادی خانواده‌ها در روند نام‌نویسی و ورود دانش‌آموزان به مدارس غیردولتی تأثیری داشته است؟ گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی خانوارها اما نام‌نویسی دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی در سال جاری به نسبت سال گذشته کاهشی نداشته و روند ورودی به این گونه مدارس حفظ شده است.

وی افزود: با احتساب مدارس پیش‌دبستانی و مدارس بزرگسالان و خرید خدمات کمتر از 15درصد مدارس کشور غیردولتی اداره می‌شوند. یعنی بیش از 85رصد مدارس ما دولتی هستند. بنابراین سیاست ما بدون تردید تقویت مدارس دولتی است و بر این اساس برای همه در سراسر کشور این امکان فراهم است که بتوانند در مدرسه دولتی تحصیل کنند. البته ما نیز برای ارتقای کیفیت مدارس دولتی علاوه بر تشدید نظارت‌ها و افزایش دقت در انتخاب مدیران و معلمان، جهتگیری همه ظرفیت‌های این وزارتخانه را به سمت مدارس دولتی هدایت خواهیم کرد.

وی در ابتدای این نشست خبری با بیان اینکه تلاش می‌کند وزارت آموزش و پرورش تا پایان دولت دوازدهم در هشت محور سند تحول بنیادین دستاوردهایی داشته باشد، تصریح کرد: تربیت چندساحتی نخستین محور برنامه‌های این وزارتخانه در دور جدید خواهد بود. باید از تعلیم و تربیتی که بر پایه حافظه‌محوری بنا شده به سمت تربیت چندساحتی حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش سپس به بحث کنکور پرداخت و گفت: این پدیده تمام نظام آموزشی ما را گروگان گرفته است و فقط یک بُعد را مورد سنجش قرار می‌دهد.

وی استقرار زیرنظام‌های سند تحول بنیادین، بهبود مدیریت در آموزش و پرورش، عدالت آموزشی و تقویت نهاد مدرسه‌محور را از دیگر برنامه‌های وزارتخانه متبوعش در دور تازه یاد کرد و گفت: ایده مدرسه بدون دیوار را برای این‌ مطرح کردیم که فاصله مدرسه و جامعه را برداریم. هر چقدر پیوند مدرسه و جامعه عمیق باشد مشکلات کمتر می‌شود.

حاجی میرزایی ساماندهی اقتصاد آموزش و پرورش را آخرین محور برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش خواند و گفت: اقتصاد آموزش و پرورش حالش خوب نیست و نیازمند توجه جدی است. مصمم هستم موضوع پایدار کردن منابع آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهم.

نظر شما