شناسهٔ خبر: 35477367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زنگ شکوفه‌ ها در مدارس فارس نواخته شد + تصاویر

آیین نمادین جشن شکوفه‌ ها در استان فارس به میزبانی دبستان شهیدان اتحادی ناحیه سه شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

زنگ شکوفه‌ ها در مدارس فارس نواخته شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با سراسر کشور، زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها در مدارس دوره ابتدایی استان فارس نواخته شد و نزدیک به ۸۵ هزار دانش آموز کلاس اولی راهی کلاس‌های درس شدند.

علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین استانی زنگ شکوفه ها با اشاره به آغاز سال تحصیلی نزدیک به ۹۰۰ هزار دانش آموز در قالب ۹ هزار واحد آموزشی، گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۰۰ کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس در فضایی ایمن اضافه شده است.

او ادامه داد: علی‌رغم کمبود ۸ هزار نیروی انسانی، اما با همت همکاران و با هماهنگی وزارتخانه متبوع، ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی جدید به مجموعه نیرو‌ها اضافه شد با جبران مابقی کمبود از سایر نهادها، سال تحصیلی جدید بدون دغدغه آغاز شد.

نجفی به ساماندهی سرویس مدارس هم اشاره و بیان کرد: ۱۴۰ هزار دانش آموز در شیراز از ۱۳ هزار راننده و وسیله نقلیه در سال تحصیلی جدید استفاده خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نزدیک به ۸۵ هزار دانش آموز کلاس اولی، امروز در مراسم روز شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی استان شرکت کردند.

او افزود: هرساله در روز ۳۱ شهریور و یک روز زودتر از بازگشایی مدارس، دانش آموزان کلاس اولی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

نجفی ادامه داد: این برنامه برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با محیط مدارس و تعامل بیشتر خانواده و مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سعی می‌شود تا در این روز با برنامه‌هایی که مدارس طراحی میکنند یک روز خاطره انگیز را برای دانش آموزان ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تمامی تمیدات برای بازگشایی مطلوب مدارس اندیشیده شده و مدارس آمادگی کامل برای استقبال از دانش آموزان استان را خواهد داشت.

نجفی ادامه داد: تمام تلاش خود را برای فراهم شدن شرایطی که دانش آموزان بتوانند در آرامش تمام سال تحصیلی خود را آغاز کنند به کار گرفته‌ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز نیز در ادامه این مراسم با اشاره به وجود ۷۵ هزار دانش آموز در این ناحیه، بیان کرد: ۱۳۳ مدرسه مقطع ابتدایی در ناحیه ۳ شیراز به این تعداد از دانش اموز خدمات ارائه می‌کنند.

کماندار همچنین تعداد کل دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی این ناحیه را ۶ هزار و ۵۷۴ نفر در قالب یکهزار و ۲۸۸ کلاس درس اعلام کرد.

او تعداد کل دانش‌آموزان سه مقطع تحصیلی ناحیه ۳ شیراز را ۳۹ هزار و ۴۹۱ نفر اعلام کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز با بیان اینکه این ناحیه دارای پتانسیل قوی در نیروی انسانی است، ابزار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد بهبود فضای آموزشی در این ناحیه باشیم.

نجفی گفت: مراسم نمادین استانی این روز با حضور یکی از معاونین وزیر و همچنین مسوولین عالی رتبه استانی در یکی از مدارس ناحیه ۴ شیراز برگزار خواهد شد.

زنگ شکوفه‌ ها در مدارس فارس نواخته شد

زنگ شکوفه‌ ها در مدارس فارس نواخته شد

زنگ شکوفه‌ ها در مدارس فارس نواخته شد

انتهای پیام/م

نواخته شدن زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی

نظر شما