شناسهٔ خبر: 35477364 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردی که «ترس» از او «وحشت» داشت

طی دوران هشت سال دفاع مقدس، دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهدای گرانقدری را در راه پاسداری از میهن اسلامی تقدیم کردند؛ بزرگانی که زندگی و مجاهدت‌های هر کدام از آن ها، الگویی ناب و نیکو برای جوانان امروز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر شهید حسن آبشناسان یکی از این قهرمانان نام‌آور بود؛ فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)، فرمانده لشکر ۲۳ نیرو‌های ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، استاد آموزشی جنگ‌های چریکی و نامنظم و طراح و مجری عملیات «قادر». شهید آبشناسان فرمانده‌ای بود که نامش لرزه بر اندام متجاوزان بعثی می‌انداخت.

مردی که «ترس» از او «وحشت» داشت

افسری شجاع و منضبط
او افسری با ایمان، منضبط، ورزیده، باهوش و شجاع بود. شهید آبشناسان که استاد دوره‌های تکاوری و رنجر محسوب می‌شد، در اوایل جنگ مسئولیت آموزش نیرو‌های جوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده داشت. حضور او در کنار رزمندگان و سخنان سرشار از هیجان و انرژی‌اش، سختی‌های نبرد را برای سربازان آسان می‌کرد.

شیر صحرا
شهید آبشناسان در میان اهالی منطقه دشت عباس، به «شیر صحرا» معروف بود. رشادت‌ها و دلاورمردی‌های او، صفحاتی زرین در تاریخ ارتش جمهوری اسلامی ایران بر جای نهاد. بی‌تردید، شهید آبشناسان یکی از مهم‌ترین و محکم‌ترین حلقه‌های اتصال میان ارتش و سپاه پاسداران بود. او به نیرو‌های مردمی اعتقاد فراوانی داشت. ماجرای رویارویی او با ژنرال عبدالحمید، فرمانده مورد علاقه صدام، در دشت عباس، یکی از غرورانگیزترین وقایع دوران جنگ تحمیلی است.

ضربات مهلک بر دشمن
شهید آبشناسان در نبردی نابرابر، دو لشکر گارد ریاست جمهوری عراق را که دوره‌های کماندویی ویژه دیده بودند، به دام انداخت و پس از وارد آوردن تلفات سنگین به آن ها، تعداد زیادی از متجاوزان و از جمله، ژنرال عبدالحمید را به اسارت درآورد. شهید آبشناسان، امیر سرافراز ارتش اسلام، سرانجام در منطقه «سرسول کلاشین» عراق، در اثر اصابت ترکش موشک‌های دشمن، به شهادت رسید.

منبع:خراسان

انتهای پ

نظر شما