شناسهٔ خبر: 35477334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان به زنجیره حمل و نقل پيشرفته جهانی متصل می‌شود

محمد اسلامی گفت: موضوع مهم در خصوص پروژه قطار سريع السير اصفهان-قم-تهران اتصال تهران اصفهان نيست، موضوع مهم اين است که به زنجيره حمل و نقل پيشرفته جهاني متصل مي‌شويم. در کشورهای منطقه شاهد طرح يک کمربند، يک راه هستیم که دولت چين مطرح کرده و سرمايه‌گذاری هنگفتی را هم براي آن تعريف کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه قطار سريع السير اصفهان-قم-تهران به همراه برخی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس و مسئولان استان اصفهان گفت: پروژه قطار سريع السير اصفهان-قم-تهران  يکي از پروژه‌هاي راهبردي در حوزه زيربنايي حمل و نقل است که از سال‌ها پيش شروع شده و متاسفانه از حدود ٢ سال پيش مقداري با رکود مواجه شد. خدا را شکر در اين چند ماه گذشته موانع این پروژه برطرف شده و امروز بعد از ماه‌ها توقف فعال شده است.

وی ادامه داد: موضوع مهم در خصوص این پروژه اتصال تهران اصفهان نيست، موضوع مهم اين است که به زنجيره حمل و نقل پيشرفته جهاني متصل مي‌شويم. در کشورهاي منطقه شاهد طرح يک کمربند يک راه هستیم که دولت چين مطرح کرده و سرمايه‌گذاري هنگفتي را هم براي آن تعريف کرده است.

اسلامی افزود: راه ابريشم به لحاظ تاريخي، عقلي و اقتصادي از ايران عبور می‌کرد، امروز بايد بتوانيم راه ابريشم جديد را با تکنولوژي پيشرفته که حرکت سريع و حرکت اقتصادي را به ارمغان مي‌آورد پيش ببريم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حتما بايد در اين مسير سرمايه‌گذاري کنيم تا باقي بمانيم، اظهار کرد: نمي‌توانيم بدون سرمايه‌گذاري در سرعت بالا و ايمن در حمل و نقل انتظار داشته باشيم که راه ابريشم را در اختيار داشته باشیم. بنابراين اين موضوع جزو بايدهاي ما در جمهوري اسلامي است و بايد به آن بپردازيم.

وی با بیان اینکه امروز در اين پروژه در حال فعاليت و تجهيز هستند، توضیح داد: اولویت در مشخصات فني و کار حداکثري که تا امروز انجام شده بين قم تا اصفهان است. به جز ٣٠ کيلومتر در منطقه اصفهان، زيرسازي ٢١۵ کيلومتر از اين پروژه نزديک به ٧٠ درصد پيشرفت داشته است. این موضوع ايجاب مي‌کند فعاليت روي اين ناحيه را بيش‌تر کنيم تا بتوانيم به روسازي رسیده و پروژه به انتها نزديک‌تر شود.

اسلامی ادامه داد:‌ تلاش کردیم وزنه‌هايي که به پاي اين پروژه هست را برداريم و در حال برداشتن آن هستيم و اميدواريم بتوانيم از اولين الگوي حمل و نقل پيشرفته ريلي در ايران بهره‌برداري کنيم و از آنجا  به شمال، جنوب، شرق و غرب ادامه دهيم تا زنجيره تکميل شود.
وزیر راه و شهرسازی در پایان درخصوص زمان راه‌اندازی این پروژه گفت: در حال حاضر به دليل متغيرهاي زياد نمي‌توان پيش‌بيني زماني دقيق داد. مطالبات مردمي، خريد اراضي و ... متغيرهايي است که نمي‌توان پيش‌بيني کرد. از مردم عزيز که در مسير قرار دارند خواهش دارم که حتما برای این موضوع همکاري کنند.

نظر شما