شناسهٔ خبر: 35477327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جو بایدن: باید از ترامپ درباره سوء استفاده از قدرت تحقیق شود

جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد ترامپ از قدرتش سوء استفاده کرده است و باید درباره استیضاح او تحقیق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، معاون باراک اوباما و رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور از قدرتش سوء استفاده کرده است و باید درباره استیضاح او تحقیق و تفحص شود.

جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه گزارش‌ها را مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از همتای اوکراینی خود خواسته است درباره معاملات تجاری پسر بایدن در آن کشور تحقیق کند، تقبیح کرد.

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره گفت: «بنده هرگز با پسرم درباره معاملاتش در خارج از کشور صحبتی نکرده ام. آنچه می‌دانم این است که باید از ترامپ تحقیق و تفحص شود، او همه هنجار‌های اساسی یک رئیس جمهور را نقض کرده است.»

نامزد انتخابات آمریکا گفت: «باید از ترامپ یک سوال بپرسید و آن اینکه چرا او تلفنی با رهبر یک کشور دیگر صحبت می‌کند و می‌کوشد وی را مرعوب کند؟ این اتفاق رخ داده است. ظاهرا چنین اتفاقی رخ داده است. شما باید به ترامپ خیره شوید. ترامپ این کار‌ها را انجام می‌دهد، زیرا او می‌داند من او را (در انتخابات) به راحتی شکست می‌دهم. او از همه امکانات رئیس جمهوری سوء استفاده می‌کند و می‌کوشد کاری کند که چهره مرا مخدوش کند. همه کسانیکه به بررسی این مسئله پرداخته اند متوجه شده و گفته اند که در این باره (پرونده پسرم) هیچ چیزی وجود ندارد.»

بایدن ادامه داد: «سوال درست بپرسید! براساس اینکه مجلس نمایندگان در تحقیق و تفحص خود به چه نتیجه‌ای برسد می‌توان به استیضاح مبادرت کرد، اما الان نمی‌خواهم دراین باره قضاوت کنم. مجلس نمایندگان باید در این باره تحقیق کند.»

او در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر این گزارش‌ها حقیقت داشته باشد, «نشان می‌دهد که تمایل رئیس جمهور ترامپ برای سوء استفاده از قدرت خود و از کشور ما هیچ انتهایی ندارد.»

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت ترامپ باید متن مکالمه تلفنی خود را با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، که در ماه ژوئیه انجام شده است، منتشر کند تا مردم آمریکا خودشان قضاوت کنند.

بایدن این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که رسانه‌های خبری گزارش دادند ترامپ از زلنسکی خواسته است درباره فعالیت‌های پسر بایدن که برای یک شرکت گاز اوکراینی کار می‌کند، تحقیق کند.

انتهای پیام/

نظر شما