شناسهٔ خبر: 35475493 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

روحیه جهاد و مقاومت و شهادت مربوط به نسل دوران جنگ نیست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: روحیه جهاد و مقاومت و شهادت مربوط به نسل دوران جنگ نیست و در حال حاضر ایران اسلامی شهدای زیادی را تقدیم می‌کند تا امنیت کشور حفظ شود.

صاحب‌خبر -

روحیه جهاد و مقاومت و شهادت مربوط به نسل دوران جنگ نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم افتتاح برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرداری همدان با حضور حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس، مدیرکل بنیاد شهید، مدیرکل حفظ و نشر آثار مقدس استان و شهردار همدان در یادمان عین القضات برگزار شد و فعالیت اردوهای خاطرات ماندگار یا راهیان نور شهری به صورت رسمی کلید خورد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه خدمت و خدمت‌رسانی بدون توجه به ارزش‌های فرهنگی و دینی در همه کشورها توسط ادارات و نهادها انجام می‌شود، اظهار داشت: فرق ادارات و ارگان‌های ایران اسلامی با سایر نقاط جهان این است که ارزش‌های دینی و اسلامی را در کنار سایر خدمات ترویج و ارائه می‌دهند.

سردار مهدی ظفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های که در دیگر نقاط جهان اتفاق افتاده تفاوت دارد، افزود: در سایر انقلاب‌ها پس از سرنگونی حکومت، انقلاب نیز تمام می‌شود و شکل موضوعی از انقلاب باقی نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: اما در انقلاب اسلامی ایران این اتفاق کاملاً برعکس بود و انقلاب اسلامی با اهداف ولایی که دارد تا نسل‌های بعدی را تحت تاثیر خود قرار داد و می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به این که مقام معظم رهبری فرمودند در مقدمه انقلاب هستیم گفت: به فرموده امام راحل انقلاب اسلامی باید پایه‌گذار و اساس حکومت جهانی باشد و مسئولی که به فکر ایجاد حکومت جهانی نباشد خیانتکار است.

وی با بیان این که دفاع مقدس مربوط به یک نسل و یک دوره خاص نیست تاکید کرد: امروز و در شرایط کنونی تمام افراد جامعه از معلم و کارمند و بازاری گرفته تا یک خانم خانه‌دار یک رزمنده محسوب می‌شوند.

سردار ظفری عنوان کرد: روحیه جهاد و مقاومت و شهادت مربوط به نسل دوران جنگ نیست و در حال حاضر ایران اسلامی شهدای زیادی را تقدیم می‌کند تا امنیت کشور حفظ شود.

شهردار همدان نیز در این مراسم با بیان این که مدیریت شهری به دفاع مقدس نگاه ویژه‌ای دارد و برنامه‌های متناسبی را با هفته دفاع مقدس تدارک دیدیم اظهار داشت: سازمان فرهنگی شهرداری همدان در کنار سایر برنامه‌ها و وظایف خود به موضوع تببین دفاع مقدس هم پرداخته است.

عباس صوفی افزود: ما وظیفه سنگینی در راه تبیین دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت داریم و اگر همه هنرمندان از جمله نویسنده و فیلمساز و شاعر در این راه تلاش کنند بازهم صرفا جمع ذره ای از اتفاقات و وقایع دفاع مقدس بازگو می‌شود.

وی با اشاره به این که از وظایف مهم ما در مدیریت شهری گسترش و تبیین فرهنگ شهادت و جهاد است تصریح کرد: علاوه بر اقدامات سازمان زیبا سازی شهرداری همدان در نصب المان‌های مربوط به شهدا و دفاع مقدس امروز به همت سازمان فرهنگی شهرداری همدان اردوی راهیان نور شهرداری را تشکیل دادیم تا نسل جدید را از وقایع جنگ که در شهر همدان اتفاق افتاده توسط روایتگران جنگ و دفاع مقدس مطلع کنیم.

صوفی با اشاره به این که همدان در همه حوزه‌ها از جمله جنگ اثرگذار بوده است گفت: به 8 هزار شهید استان و نیز رزمندگان، جانبازان و آزادگان همدانی افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به این که با رهبری مقام معظم رهبری در دنیا حرف برای گفتن داریم و  کسی نمی‌تواند نگاه سو به ما داشته باشد تصریح کرد: باید این ایثارگری‌ها را پاس بداریم و افتخار میکنیم که مدیریت شهری همدان در کنار سایر خدمات خود به تبیین ارزش‌های دفاع مقدس پرداخته است.

وی با اشاره به این که چند ماه پیش تعدادی از سرداران همدان مفتخر شدند از حضرت آقا درجه بگیرند تاکید کرد:  همدان بالاترین آمار اخذ درجه نظامی را از دست مقام معظم مقام رهبری دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و گردشگری شهرداری همدان نیز در این مراسم اظهار داشت: اردوهای خاطرات ماندگار یا اردوی راهیان نور شهری امروز به صورت رسمی در همدان آغاز به کار کرد.

روح‌الله وجدی هویدا افزود: بر اساس این طرح 5 منطقه از شهر همدان از جمله، استادیوم قدس، بلوار 15 خرداد، امام زاده عبدالله و دانشگاه هنر و معماری که محلی مکان اعزام نیرو بوده و در زمان جنگ وقایع مهمی را پشت سرگذاشته‌اند توسط راویان جنگ و دفاع مقدس به بازدیدکنندگان معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به این که از ظرفیت شورای اجتماعی محلات برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در هفته مقدس استفاده خواهیم کرد گفت: برگزاری چند  نمایشگاه، سرود ناشنوایان، و دیدار با خانواده‌های معزز شهدا از دیگر برنامه‌های شهرداری همدان در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما