شناسهٔ خبر: 35467576 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

بارسلونا – والنسیا

بازگشت قدرتمند کاتالان ها

کاتالان ها شروع کند فصل خود را پشت سر گذاشتند تا لالیگا را از کیفیت قهرمانی خود با شکست دادن والنسیا یادآوری کنند.

صاحب‌خبر -

لوئیس سوارز به عنوان جانشین، از مصدومیت برگشت و نیم دوم وارد زمین شد که به بارسلونا کمک کرد تا جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقاع بخشد.

سه مسابقه اول بارسلونا در لالیگا (باخت ، برد ، تساوی) فراز و نشیب های خود را نشان داد - اما اکنون کاتالان ها قدم به قدم در راه بهبود و پیشرفت هستند.

 

نیروی محرکه تیم بارسلونا آنسو فاتی بود ، این جوان 16 ساله که غریزه قاتل را نشان می داد تا در موقعیت مناسب شناور شود و در دو دقیقه دروازه، دروازه بان سابق بارسلونا را باز کند

 و همچنین چند دقیقه بعد با یک دریبل زیبا، پاس گل بسیار زیبایی را به فرانکی دی یانگ بدهد تا گل دوم به ثمر برسد.

 

انسو جوانترین بازیکنی است که تاکنون در همان مسابقه لالیگا موفق به ثبت یک گل و کمک کرده است.

و در حالی که برخی از 80،000 هزاز نفری در نیوکمپ به امید لیونل مسی بودند. با درخشش این جوان روبرو شدند تا با روحیه ای خوب به منازل خود برگردند.

 

خبر و مسیر خوب آنسو فاتی به طور کلی مشکلات دفاعی بارسلونا را کاملاً پنهان نمی کند.

 

خط برگشتی کاملاً کالیبره نیست و با هفت گل در چهار مسابقه ، بدترین شروع باشگاه در این فصل از سال 2000 تا به حال بدست آمده است.

غیبت های ستاره جلو - مسی ، سوارز و اوسمان دمبله - بهانه ای برای دفاع بد نیستند.

 

کوین گیمیرو به راحتی تله آفساید را شکست داد و با آرامش توپ را از کنار مارک آندره تر اشتگن به درون دروازه فرستاد تا   نتیجه 2 بر 1 شود و این گل پس از بررسی VAR تأیید شد.

در سالهای گذشته با پیشرفت فصل، ثبات دفاعی به وجود آمده است و جرارد پیکه برای یکی از بازیکنانی که اوج خود را در برای داشتن یک خط دفاعی خوب در بارسلونا حفظ کرده است.

 

هرچند که مدافعان والنسیا تحت حمله شدید بارسلونا  بودند، گل سومی که جاسپر سیلسن شوت آنتوان گریزمان را دور کر د که  به تیر دروازه برخورد کرد و سپس جرارد پیکه آن را در دروازه قرار داد.  

دروازه‌ بان هلندی والنسیا چند اشتباه کرد در حالی که در باشگاه بارسلونا و هواداران بارسلونا با احترام زیادی او را نگه ‌داشته بودند - اما قصد نداشت به هواداران یک هدیه دیگر بدهد.

در نیمه دوم لوئیس سوارز به جای آنسو فاتی وارد میدان شد.

 و در اولین توپی که به آن رسید یکی از گل های زیبای خود را به ثمر رساند، تا یک شروع رویایی را بعد از گذراندن دوران مصدومیت آغاز کند.

در ادامه بازی باز هم بارسلونا موقعیت های زیادی را داشت تا به گل تبدیل کند،

 که با کم دقتی مهاجمان و ایستادگی دروازه بان حریف مواجه می شدند.

در ادامه بارسلونا باز به گل رسید تا جشنواره گل های خود را بع عدد 5 برساند.

گل پنجم بارسلونا را ستاره اروگوئه ای این تیم لوئیس سوارز به ثمر رساند تا در این شب رویایی در نیوکپ یک دبل بسیار مهم را انجام دهد.

بارسلونا با این برد به امتیاز هفتم خود در لالیگا رسید و در رده پنجم جدول این لیگ مهیج بعد از تیم بیلبائو قرار گرفته است.

این برد برای بارسلونا بسیار مهم و حیاتی بود، اولین اینکه بعد از بازی های نه چندان خوب خود در شروع فصل و همچنین باخت خود به والنسیا در جام حذفی این بازی اهمیت خود را چند برابر می کرد.

این برد برای بارسلونا علاوه بر بهبود جایگاه این تیم در لالیگا، روحیه تیم را برای جنگیدن در لیگ قهرمانان اروپا را افزایش داده است.

بارسلونا در یکی از سخت ترین گروه های لیگ قهرمانان با اینتر میلان ایتالیا، دورتموند آلمان و اسلاویا پراگ چک هم گروهی می باشد.

 این برد روحیه بخش، آمادگی و انسجام تیم را برای رویاویی با زنبور های زرد دورتموند بسیار افزایش داده است.

بارسلونا سه شنبه 26 شهریور ساعت 23:30 به مصاف دورتموند در ورزشگاه خانگی آن ها در آلمان خواهد رفت.

برد در این دیدار می تواند برای بارسلونا شروع خوبی را در لیگ قهرمانان باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما