شناسهٔ خبر: 35455282 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

به روزرسانی امنیتی فیس بوک برای مقابله با تهدیدات انتخاباتی

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک به وی قول داده تا به روزرسانی‌های امنیتی جدیدی در این شبکه اجتماعی انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، فیس بوک وعده داده تا قابلیت های امنیتی تازه ای را به این شبکه اجتماعی اضافه کند تا جلوی نفوذ بازیگران خارجی و دستکاری فیس بوک در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا گرفته شود.

مقامات آمریکایی در سه سال اخیر به طور مرتب روسیه را به ایجاد حساب های کاربری متعدد در فیس بوک متهم کرده و می گویند این کشور تلاش کرده با انتشار اخبار دروغ و جهت دار از طریق حساب های یادشده بر نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر منفی بگذارد. روسیه این ادعاها را مردود دانسته است.

 

یکی از نگرانی های مهم تولید ویدئوهای جعلی با استفاده از هوش مصنوعی است. این ویدئوها که به دیپ فیک مشهور هستند می توانند حاوی سخنرانی دروغین مقام های سیاسی باشند و انتشار چنین محتوایی در فضای مجازی می تواند به آشوب های سیاسی و اجتماعی منجر شود.

فیس بوک قول داده تا با سیاست گذاری مناسب مانع از سواستفاده از امکانات خود در جریان برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا به منظور دستکاری افکار عمومی شود. علاوه بر فیس بوک دیگر شرکت های فناوری آمریکا نیز به انجام اقدامات مشابهی متعهد شده اند.

https://uk.news.yahoo.com/house-intel-chief-says-facebook-191719245.html

نظر شما