شناسهٔ خبر: 35452444 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

شهروند مجـــازی

صاحب‌خبر -


یگانه خدامی

#پروانه_سلحشوری

از روز پنجشنبه جوی علیه پروانه سلحشوری نماینده مجلس در توئیتر راه افتاد. جوی با هشتگ آقازاده ماساژور که حمید رسایی آن را کلید زد. او در توئیتی نوشت که یک باند ماساژ جنسی دستگیر شده که برادرزاده پروانه سلحشوری سردسته‌اش بوده است و بعد حمله به سلحشوری توسط تعدادی از کاربران به‌صورت هماهنگ آغاز شد. پروانه سلحشوری با توئیتی رفع اتهام کرد و نوشت: «2 برادر‌زاده 4 و 20 ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش 20 ساله است در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید.»
این ماجرا باعث شد کاربران زیادی در دفاع از سلحشوری و در مذمت تهمت زدن با هشتگ پروانه سلحشوری بنویسند. جالب اینجاست که تعداد زیادی از کاربران اصولگرا هم با این رویه مخالف بودند و آن را منع می‌کردند:
 بهروز: «خودمون/خودشون رو پیرو حضرت علی می‌دونیم/ می‌دونن که حکومت براش از عطسه بز هم بی‌ارزش‌تر بود و بعد خانمی را که از فیلتر شورای نگهبان رد شده و نماینده مجلس شده صرفاً به‌خاطر اختلاف نظر سیاسی به بدترین تهمت‌ها می‌نوازند. آبروی خانواده‌اش را به حراج می‌گذارند.»
 فرشاد: «از نماینده سابق تا کنونی‌شان شده‌اند بخشی از زمین بازی دروغ بی‌اخلاقانه‌ترین اتهامات. بزرگ و کوچک هم ندارد. از تمام سطوح مشارکت دارند. اصل اصولگرایی‌شان کسب قدرت است و به لجن کشیدن مفهوم فعالیت سیاسی. خرجش هم البته از جیب دیانت ملت.»
 ندات: «ببینید چطور واسه کنار زدن پروانه سلحشوری به هر دروغی متوسل می‌شن این به اصطلاح ارزشی‌ها که از ارزش فقط اسمش رو یدک می‌کشن وگرنه مدت‌هاست که تمام ارزش‌ها رو زیر پا گذاشتن. از بزرگاشون گرفته تا اون دارودسته فیک توئیت 40 تومنی شون.»
 مجید: «تخریب نماینده شجاع مجلس توسط جناحی که مدعی پایبندی به اصول دینی و اخلاقی است و خود را طرفدار اسلام ناب محمدی می‌داند. اقتدارگرایی و دیکتاتوری را تا جایی پیش برده‌اید که صدای تک نماینده مستقل مجلس را هم نمی‌توانید تحمل کنید.»
 عطر یاس: «دل خوشی از پروانه سلحشوری نداریم اما نسبت دادن خلاف برادرزاده‌اش کار درستی نیست. هرچند اصلاحاتی‌ها چنین بی‌اخلاقی رو باب کردند.»

 
فغانی استرالیایی شد

دیروز صبح به‌صورت رسمی اعلام شد که علیرضا فغانی از فصل جدید لیگ استرالیا در این کشور داوری می‌کند. حساب کاربری کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در توئیتر با اعلام این خبر از فغانی به‌عنوان یکی از بهترین داورهای جهان نام برد.
این خبر برای کسانی که مخالف فغانی بودند یا کسانی که معتقد بودند قدر او دانسته نشده مهم بود و درباره‌اش اظهارنظر می‌کردند: فرشته: «فغانی داور لیگ استرالیا شده؟ وای به حال تیم آبی پوش استرالیا»، پسرک: «واقعاً برای یه کشور اونم کشور ایران زشته هرچی نخبه داره تو هر تخصصی داره از این کشور می‌ره. حتی داور خوب‌مونم رفت الان رسماً داور لیگ استرالیا شده. کاش یه فکری می‌شد برای این وضعیت کشور.»، رفیق گمنام: «چه داستانیه که یکی رو میایم ترندش می‌کنیم از لحاظ اجتماعی می‌ره خارج. به سلامت. به قول خودت هرچی برام کار کردند بیشتر از اون برای ایران افتخار آوردم. تمام»، داروساز جوان: «رئیس فدراسیون فوتبال استرالیا با بیان اینکه حضور علیرضا فغانی در این کشور شانس بزرگی برای فوتبال استرالیا بوده گفت افتخار بزرگی است که این داور بین‌المللی را خواهیم داشت.»
روانشناس ترانه سرا: «از اولم علیرضا فغانی رو که می‌دیدم حس خوبی بهش نداشتم. آدم مغروری که همش در حال غر زدن بود و اعتراض داشت که هیچ جا شأنش رو رعایت نمی‌کنن. خوب کردی رفتی چون هیچ وقت خیرت به ما نرسید و قرار نبود برسه.»، سلمان: «فغانی پر!»، آرش: «اونجا هم می‌زنه تخت سینه بازیکن و براش خط و نشون می‌کشه؟ خداروشکر یکی از عوامل حاشیه ساز فوتبال ایران صادر شد. راستی استرالیا رئیس سازمان لیگ نمی‌خواد؟ کل کمیته انضباطی رو هم سر می‌دیم.»، فاضل خان: «خوبه یاد می‌گیره فقط داوری کنه پررو بازی در نیاره، باند واسه خودش راه نندازه و نتایج بازی‌ها رو اونجوری که می‌خواد عوض نکنه. از همه مهمتر بابت اشتباهاتش باید جواب بده نه اینکه طلبکار باشه و با افتخار از اشتباهاتش یاد کنه.»، آریو: «قدر هرکس رو ندونستیم براحتی دیگران از آنها نهایت استفاده را می‌برند.»، امیررضا: «این یعنی از خیلی مدت پیش فغانی کارهاش رو برای قضاوت توی استرالیا استارت زده بوده. تا اینجا مشکلی نیست ولی آقای فغانی چرا تا همین هفته پیش می‌گفتی تصمیمی برای قضاوت در استرالیا نداری؟ اگر شورای شهر رأی می‌آوردی بازم می‌رفتی یا تحمل می‌کردی چهار سال؟».‌

نظر شما