شناسهٔ خبر: 35452370 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساختمانی سه طبقه در شهر برایتون انگلیس در آتش سوخت

لندن- ایرنا- رسانه های انگلیسی بامداد شنبه گزارش دادند که یک ساختمان مسکونی سه طبقه در شهر «برایتون» واقع در جنوب غرب انگلیس آتش گرفت.

صاحب‌خبر -

ماموران آتش نشانی از ساعت هشت و ۲۳ شب به وقت محلی در محل حادثه حاضر شده و تلاش کردند تا آتش را مهار کنند.

گزارش ها و تصاویر منتشر شده نشان می دهد که طبقه بالای این ساختمان بر اثر آتش سوزی از بین رفته است. تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده همچنین نشان می دهد که دود غلیطی آسمان را فراگرفته است.

پلیس، خیابان های اطراف منطقه را بسته و از ساکنان منطقه خواسته تا پنجره های خود را بسته نگه دارند. هنوز جزئیات بیشتری درباره علت وقوع این حادثه منتشر نشده است.

انگلیس دو سال پیش شاهد یکی از تلخ‌ترین آتش‌سوزی‌های سال‌های اخیر بود که در جریان آن، نزدیک به ۷۰ تن از ساکنان برج مسکونی گرنفل لندن سوخته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به‌رغم گذشت دو سال از وقوع این حادثه، دولت انگلیس نتوانسته به وعده‌ی خود برای اسکان ثابت قربانیان این حادثه جامه عمل بپوشاند. پلیس لندن هفته گذشته در اقدامی به نظر نمادین، مأموران آتش نشانی را برای تکمیل این پرونده احضار کرد اما پیشرفت محسوسی برای کسب رضایت قربانیان صورت نگرفته است.

خردادماه گذشته بیش از یک‌صد تن از بازماندگان این حادثه علیه سه شرکت آمریکایی به دلیل نقش آن‌ها در این آتش‌سوزی شکایت کردند. در این دادخواست ۴۰۰ صفحه‌ای آمده است که شرکت های ویرپول، آرکونیک و کلوتکس آمریکا در آتش‌سوزی برجی که به تابوت در حال آتش تبدیل‌شده بود مقصر هستند. روند رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما