شناسهٔ خبر: 35452251 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش اختصاصی مشرق /

تازه‌ترین تحولات میدانی استان الجوف یمن/ تار و مار شدن مزدوران رژیم سعودی+ نقشه میدانی و عکس

رزمندگان یمنی در چند عملیات جداگانه در غرب استان «الجوف» موفق شدند خسارت سنگینی را به شورشیان وابسته به ائتلاف وارد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، از جنوب غرب استان الجوف در شمال یمن خبر می رسد، رزمندگان یمنی عملیات جدید و گسترده ای را علیه مواضع نیروهای مزدور تابع رژیم سعودی در حومه بخش «المتون» ترتیب دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، رزمندگان یمنی در همان مرحله نخست عملیات موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کنند.

خسارت های سنگینی در این محور به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور رژیم سعودی وارد آمد؛ بخش المتون از محور جنوبی با استان های «مارب و صنعاء»، از غرب با استان عمران متصل می شود و همین مسئله به اهمیتش افزوده است.

اعلام الحربی

جاده «الحزم - المطمه» از شمال بخش المتون می گذرد و این موضوع نیز اهمیتش را چند برابر کرده است؛ رزمندگان یمنی درصدد هستند با پاکسازی کامل بخش «المتون»، خود را به غرب شهر «الحزم» برسانند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در روزهای گذشته در جریان یک عملیات دقیق در منطقه «الظهره» در غرب بخش «خب والشعف» موفق شدند یک خودروی حامل مزدوران سعودی را در کمین تله های انفجاری گرفتار و تمامی سرنشینان را کشته یا زخمی کنند.

نیروهای یگان زمینی، مهندسی و توپخانه یمنی در جریان چند عملیات در مناطق «القعیف، عنبره، الیتمه و العقبه» در غرب و شمال غرب بخش «خب والشعف» توانستند ضربات مهلکی را به مزدوران سعودی وارد آورند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند.

به گفته منابع میدانی، اگر رزمندگان یمنی موفق به پیشروی در محور شمال غرب بخش «خب والشعف» شوند، فشار به نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعوی در منطقه «طیبه الاسم» در شمال شرق استان صعده چند برابر می شود و راه برای پاکسازی این منطقه باز می شود.

در حال حاضر، رزمندگان یمنی با انجام عملیات های محدود اما مستمر و همچنین حملات موشکی و کمین های دقیق (کار گذاشتن تله های انفجاری) در تلاش هستند مناطق غربی بخش «خب و الشعف» را به طور کامل از لوث وجود مزدوران سعودی پاکسازی کنند.  

تامین امنیت جاده مهم و راهبردی «الجوف - صعده» هدف دیگر رزمندگان یمنی از انجام عملیات برای پاکسازی مناطق غربی بخش «خب و الشعف» محسوب می شود که در دستور کار قرار گرفته است.

اعلام الحربی

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورتحت فرمان رژیم سعودی است.

مناطق شرقی و مرکزی بخش خب و الشعف، بخش های «الخلق، الغیل، الحزم به همراه مناطق محدودی از شرق بخش های المصلوب و المتون نقاط دیگری به شمار می آیند که در استان الجوف در اشغال مزدوران رژیم سعودی است.  

به گزارش مشرق، الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

نظر شما