شناسهٔ خبر: 35451997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد خبر داد

دستورالعمل جدید برای پرداخت یارانه مطبوعات

صاحب‌خبر -

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا ۱۰ روز آینده دستورالعمل جدید پرداخت یارانه مطبوعات تهیه می‌شود و با بارگذاری که انجام خواهد شد 
به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در اردبیل اظهار کرد: ما در حوزه بیمه خبرنگاران با مشکلات و دغدغه‌هایی روبه‌رو بودیم که در این دو سال سعی شده است با تغییر عظیم شکل گرفته بخش بزرگی از این مشکلات، دغدغه‌ها و نارسایی‌ها برطرف شده و پوشش بیمه‌ای خبرنگاران شرایط مطلوبی به خود بگیرد.
وی درباره‌ صدور مجوزها و بازنگری در این زمینه خاطرنشان کرد: ما در صدور مجوزها با دو دیدگاه روبه‌رو هستیم؛ اولین دیدگاه مربوط به بحث عرضه و تقاضا در مسیر ارائه محصولات است که عده‌ای معتقدند باید با صدور مجوز رقابت در بازار ایجاد کرد تا با نگاه حرفه‌ای افراد موفق در صحنه باقی مانده و مابقی حذف شوند. در نگاه دوم که نگاه تائید صدور مجوزها با صلاحدید حرفه‌ای است، بر اساس احراز شرایط مناسب و صلاحیت حرفه‌ای صدور مجوزها انجام می‌شود.
صالحی با اشاره به گله رسانه‌ها از بابت پرداخت یارانه مطبوعات بیان کرد: تا ۱۰ روز آینده دستورالعمل جدید پرداخت یارانه مطبوعات تهیه می‌شود و با بارگذاری که انجام خواهد شد اصحاب رسانه می‌توانند با مراجعه به سایت مطبوعاتی وزارت ارشاد از کم و کیف بهره‌مندی از این تسهیلات مطلع شده و از آن استفاده کنند.
وزیر ارشاد به پرداخت ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب وام و تسهیلات کم بهره در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: ۱۰ برابر شدن اعتبارات و منابع دولتی خود مشوق و زمینه‌ساز پشتبیانی در حمایت از فعالان فرهنگ و هنر است.
وی به عقد تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی برای پرداخت ۵۰ میلیارد تومان منابع اعتباری و بانک آینده برای پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان منابع اشاره و تصریح کرد: هر چند این منابع کافی به نظر نمی‌رسند، اما حرکتی پرشتاب در مسیر حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر است تا با بهره‌مندی از این منابع کم بهره بتوانند فعالیت‌های خود را تقویت کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رویکرد این وزارتخانه در تجمیع منابع استانی و ملی اشاره کرد و گفت: ما با سفر به استان‌ها تصمیم داریم تا در قالب منابع ترکیبی بتوانیم از استان‌ها در حوزه‌های زیرساختی و برگزاری رویدادهای مختلف حمایت کنیم که در این زمینه ۹۰۰ میلیارد تومان تاکنون در استان‌ها تفاهم‌نامه مشترک بین استانداری‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد به امضا رسیده است.
صالحی ادامه داد: نباید این تفاهم‌نامه‌ها روی کاغذ بمانند بلکه زمینه اجرایی آنها فراهم خواهد شد به طوری که در همین استان اردبیل ۶۰ میلیارد تومان در دو سال آینده در حوزه فرهنگ و هنر زمینه شده که این منابع غیر از اختصاص ۴۰ میلیارد تومانی برای تکمیل تالار شهر در اردبیل خواهد بود.
وی حمایت جدی دولتی در حوزه فرهنگ و هنر را یادآور شد و بیان کرد: البته دولت و حاکمیت فرهنگ را مقوم توسعه ملی کشور و استان‌ها می‌دانند و قطعا با تکیه بر این عناصر می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را در استان‌های مختلف اعم از طلاق، اعتیاد و ... کاهش دهند.
صالحی اظهار کرد: در نقشه توسعه ملی و استانی یکی از مبانی اصلی توجه به حوزه فرهنگ و هنر و ارائه الگوهای موفق و نقش‌آفرین در این زمینه است که ما سعی داریم به فرهنگ و هنر و رسانه در مسیر یک اقتصاد خلاق و حلال نگاه کرده و به آن کمک کنیم.
وزیر دولت تدبیر و امید، داشتن پیوست فرهنگی را در مبانی توسعه استان‌ها بسیار ضروری خواند و گفت: در ۲۶۰ شهر کشور فراخوان راه‌اندازی مجموعه‌های خلاق داده شده و تفاهم‌نامه مشترک بین استانداری‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد به امضا رسیده است. صالحی ادامه داد: نباید این تفاهم‌نامه‌ها روی کاغذ بمانند بلکه زمینه اجرایی آنها فراهم خواهد شد به طوری که در همین استان اردبیل ۶۰ میلیارد تومان در دو سال آینده در حوزه فرهنگ و هنر ضمیمه شده که این منابع غیر از اختصاص ۴۰ میلیارد تومانی برای تکمیل تالار شهر در اردبیل خواهد بود.
وی حمایت جدی دولتی در حوزه فرهنگ و هنر را یادآور شد و بیان کرد: البته دولت و حاکمیت فرهنگ را مقوم توسعه ملی کشور و استان‌ها می‌دانند و قطعا با تکیه بر این عناصر می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را در استان‌های مختلف اعم از طلاق، اعتیاد و ... کاهش دهند.
وزیر ارشاد از راه‌اندازی گذرهای فرهنگی در تقویت اقتصاد فرهنگ‌محور خبر داد و خاطرنشان کرد: در این‌گذرها ما به راحتی می‌توانیم با برپایی نمایشگاه‌های سیار و خیابانی و اجرای موسیقی‌های محلی و برپایی غرفه‌های متعدد تولیدات هنرمندان زمینه تقویت اقتصاد هنری و فرهنگی را فراهم کرده و به نوعی بستر و زمینه توسعه همه جانبه را در این بخش فراهم کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما