شناسهٔ خبر: 35451839 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

روایت «فرهیختگان» از دعوای فتحی و شکوری بر سر اخطار اسماعیلی

دوباره کشوی جادویی؟

یکی از مواردی که در میانه‌های این دعوا مطرح شد شیوه نامه‌نگاری باشگاه استقلال بود که در جای خودش جالب توجه است. در متن نامه منتشر شده از باشگاه استقلال حتی یک‌بار هم نام فرشید اسماعیلی قید نشده و این خود بهانه‌ای برای شکوری است که بگوید نامه استقلال شفافیت لازم را نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، «کم‌کاری خودتان را گردن من نیندازید.» استوری ابراهیم شکوری در اینستاگرام پاسخی بود به مصاحبه تند و تیز فتحی علیه او. مصاحبه مدیرعامل باشگاه علیه او دومین حاشیه‌ای بود که بین باشگاه استقلال با دبیرکل فعلی فدراسیون رخ می‌داد. بار اول مشکل طرفین بر سرقصه میلیچ بود که به چشم آمد و حالا بر سر نامه‌ای که باشگاه استقلال برای رفع محرومیت فرشید اسماعیلی به فدراسیون نوشت و حواشی بعدش که دیروز به اوج رسید.

 ماجرای میلیچ

اگر یادتان باشد ماجرای ورود میلیچ به فرودگاه امام و بعد دیپورت شدنش حواشی فراوانی را برای استقلال ساخت. این حواشی حتی منجر به بروز اختلافات گسترده‌ای بین استراماچونی و باشگاه شد و به رسانه‌های ایتالیایی نیز کشیده شد. هرچند در انتها مشکلات بر طرف شدند و میلیچ به تهران برگشت و با استقلال قرارداد بست اما رابطه باشگاه استقلال و شکوری بر سر آن قصه شکرآب شد. استقلالی‌ها گله داشتند که شکوری به خاطر سابقه عضویتش در پرسپولیس نامه میلیچ را دیر رد کرده تا ویزای فرودگاهی او صادر نشود و شکوری هم با انتشار نامه استقلال و ساعت تحویل آن، مشکلات را گردن استقلال و تاخیرش را در ارسال نامه درخواست ویزا انداخت. اینکه کدام طرف مقصر هستند خیلی اهمیتی ندارد. هم استقلال دیر  نامه را رد کرد و هم شکوری می‌توانست پیگیرانه‌تر کار را پیش ببرد. نتیجه آن ماجرا به ایجاد اختلاف بین طرفین انجامید.

 کشوی جادویی

«روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعتراض خودمان را به محرومیت فرشید اسماعیلی دادیم. باشگاه مثل اکثریت قاطع کارشناسان داوری و میلیون‌ها طرفدار فوتبال در ایران معتقد است کارت زرد دوم اسماعیلی در بازی با نفت مسجدسلیمان که منجر به اخراج او شد، بر اثر اشتباه داور دریافت شده و این حق مسلم باشگاه استقلال است که معترض باشد. متاسفانه تا این لحظه نامه ما به دست‌کمیته انضباطی فدراسیون نرسیده! این نامه روز 25 شهریورماه برای سازمان لیگ ارسال شد و در همان روز توسط بهاروند به دبیرکل فدراسیون ارجاع داده شد. نامه‌ای به شماره 1460.98 اما موضوع عجیب این است که تا به حال نامه به دست‌کمیته انضباطی نرسیده و این تعلل ابهام‌آمیز است! باز هم تاکید می‌کنیم که باشگاه استقلال فقط خواستار اجرای عدالت است منتهی مشخص نیست که مقاومت‌ها در برابر نگاه عادلانه‌ای که وعده‌اش را داده بودند از کدام سمت و سو انجام می‌شود؟! ما تا لحظه آخر منتظر رفع محرومیت فرشید اسماعیلی خواهیم ماند و به‌طور مستمر پیگیر این پرونده هستیم.»

حمله دیروز صبح فتحی به ابراهیم شکوری و اتهامی که او به دبیرکل فدراسیون زد دوباره همه را یاد کشوی جادویی میز دبیرکل انداخت. کشوی جادویی کنایه به شیوه مدیریت نبی به‌عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال بود که چندباری چند حکم را در کشوی خود نگه می‌داشت و دیرتر به جریان می‌انداخت. اتفاقی که باعث شد باشگاه استقلال یکی، ‌دو بار علیه او بیانیه هم صادر کند. به نظر می‌رسد که استقلال دوباره با کشوی جادویی دبیرکل به مشکل برخورده!

 ایراد به نامه‌نگاری باشگاه استقلال

یکی از مواردی که در میانه‌های این دعوا مطرح شد شیوه نامه‌نگاری باشگاه استقلال بود که در جای خودش جالب توجه است. در متن نامه منتشر شده از باشگاه استقلال حتی یک‌بار هم نام فرشید اسماعیلی قید نشده و این خود بهانه‌ای برای شکوری است که بگوید نامه استقلال شفافیت لازم را نداشت.

البته در همین مورد یکی از نزدیکان باشگاه استقلال به «فرهیختگان» گفت: «در آن بازی تنها فرشید اسماعیلی کارت زرد گرفته بود ضمن اینکه عالم و آدم می‌دانند که استقلال به این کارت زرد اعتراض داشت. نکته بعدی اینکه اگر در فدراسیون کسی نسبت به آن نامه شکی داشت می‌توانست به نامه ما پاسخ بدهد یا از ما در این مورد سوال کند. چرا باید چهار روز در این مورد وقت تلف شود؟ بعد هم چطور می‌شود که دقیقا در روز تعطیل جمعه که ما به برخورد غلط آقای شکوری اعتراض کردیم فدراسیون از طریق کمیته انضباطی جواب اعتراض ما را می‌دهد؟ یعنی رای را از قبل مشخص کرده بودند و منتظر بودند ببینند صدای ما کی بلند می‌شود؟ یعنی حدفاصل اعتراض آقای فتحی تا صدور جواب اعتراض، اعضای کمیته انضباطی دور هم جمع شده‌اند و در روز تعطیل حکم صادر کرده‌اند؟ این برخوردهاست که ما را نسبت به آقای شکوری بدبین می‌کند.»

 

* نویسنده:  هومن جعفری روزنامه‌نگار

نظر شما