شناسهٔ خبر: 35451737 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

اطری المپیکی شد صعود 5 پله‌ای بسکتبال طلسم‌شکنی حافظ در جهانی

منهای فوتبال

صاحب‌خبر -

اطری المپیکی شد

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در حالی آغاز شد که در نخستین روز از این رقابت‌ها نمایندگان کشورمان در اوزان ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفتند و یک سهمیه المپیک برای ایران به دست آمد. در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری پس از استراحت در دور نخست، با شکست بلاروس و کره‌شمالی به دیدار یک‌چهارم نهایی رسید. او در این مرحله نتیجه دو بر صفر مغلوب زائور اوگوئف، دارنده مدال طلای 2018 جهان از روسیه شد که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت. اطری با شکست دادن کشتی‌گیر مغولستان ضمن حضور در دیدار رده‌بندی جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کرد. او دیشب در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز با کومار راوی از هند مسابقه داد. در وزن 65 کیلوگرم اما امیرمحمد یزدانی با قبول شکست در دومین مسابقه از گردونه رقابت‌ها حذف شد. در دومین روز از رقابت‌ها در 70 کیلوگرم یونس امامی به نیمه‌نهایی رسید، در 74 کیلوگرم رضا افضلی از گردونه رقابت‌ها حذف شد، در 92 کیلوگرم  علیرضا کریمی که در دور اول با قرعه استراحت مواجه شد در دور دوم مولداوی را شکست داد. کریمی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف لوبومیر ساگالیوک از اوکراین رفت و با نتیجه ۱۲ بر دو به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی عصر دیروز در این مرحله به مصاف جبرئیل اف از روسیه رفت. در 125 کیلوگرم نیز یدا... محبی نخستین مسابقه‌اش را برابر مغولستان با پیروزی پشت سر گذاشت. او سپس حریف آمریکایی‌اش را شکست داد اما در یک‌چهارم نهایی برابر حریف اوکراینی شکست خورد.

    

صعود 5 پله‌ای بسکتبال

فدراسیون جهانی بسکتبال آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی دنیا را در ماه سپتامبر و پس از پایان جام جهانی بسکتبال اعلام کرد. بر این اساس تیم ملی ایران با ۵ پله صعود و امتیاز ۴۴۳.۷ در رده بیست و دوم جهان و دوم قاره  آسیا و اقیانوسیه ایستاد. در این رنکینگ تیم آمریکا با وجود کسب نتایج دور از انتظار در جام جهانی همچنان جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. اسپانیا قهرمان مسابقات جام جهانی در جایگاه دوم و استرالیا با هشت پله صعود در جایگاه سوم قرار گرفتند. تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات جام جهانی چین با کسب رتبه بیست و سه به عنوان تیم برتر قاره آسیا به المپیک توکیو ۲۰۲۰ صعود کرد.

    

طلسم‌شکنی حافظ در جهانی

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در تایلند با برگزاری مسابقات دسته 55 کیلو رسما برای وزنه‌برداری ایران آغاز شد. حافظ قشقایی وزنه‌بردار جوان 55 کیلوگرم نخستین نماینده ایران بود که روی تخته رفت و توانست با کسب مدال نقره به طلسم 42 ساله مدال‌آوری این وزن پایان بدهد. قشقایی در یک‌ضرب وزنه‌ 111 کیلویی را بالای سر برد اما در حرکت دوم و سوم نتوانست وزنه 116 کیلوگرم را مهار کند و با همان 111 کیلوگرم با ایستادن در رده نهم به کار خود خاتمه داد. قشقایی در حرکت دوضرب وزنه 140 کیلو را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت دوم وزنه 149 کیلوگرم را مهار کرد تا مدالش در دوضرب قطعی شود. قشقایی در حرکت سوم وزنه 155 کیلو را نتوانست بالای سر ببرد تا با همان 149 کیلوگرم در دوضرب به کار خود پایان و مدال نقره‌اش نخستین مدال دسته سبک‌وزن ایران بعد از انقلاب در رقابت‌های جهانی شد. حافظ با حدنصاب 260 کیلوگرم در مجموع، در جایگاه هفتم ایستاد. همچنین پوپک بسامی اولین بانوی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان که حضورش در سایت فدراسیون جهانی بازتاب فراوانی داشت، با شکستن دو رکورد ملی به کار خود پایان داد. او در یک‌ضرب دو کیلویی و در مجموع با ثبت رکورد 158 کیلو، یک کیلو رکورد ملی را ارتقا داد شد.

 

نظر شما