شناسهٔ خبر: 35451462 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

پامپئو: به فشارها علیه ایران ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که این کشور به فشارهای خود علیه ایران ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد که نشانه‌ها فقط ایران را در حمله به دو پالایشگاه نفت آرامکو در عربستان سعودی نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: «ایران را به دلیل تهدید کردن اقتصاد جهانی باید از نظر سیاسی منزوی کرده و اقتصاد آن را تحت فشار قرار دهیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «به تلاش‌های خود برای فشار علیه ایران ادامه خواهیم داد تا سیاست‌های بی ثبات کننده این کشور در خاورمیانه متوقف شود.»

ارتش یمن شنبه (۲۳ شهریور| ۱۴ سپتامبر) اعلام کرد که با ده فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی سعودی در «بقیق» و «خریص» واقع در شرق عربستان سعودی حمله کرده است. ارتش یمن هدف از این حمله را پاسخ به تهاجم نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره این کشور طی چند سال گذشته عنوان داشته است.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان دست داشته است ادعایی که مقامات ایران قاطعانه آن را رد کرده‌اند.

از سوی دیگر در راستای سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا امروز در تازه‌ترین اقدام خود تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعلام کرد.

وی ساعتی پیش از تحریم‌های جدید علیه ایران رونمایی کرد و گفت که واشنگتن بانک مرکزی ایران را تحریم می‌کند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که «ریچارد نفیو» از کارشناسان مسائل تحریم‌ها در آمریکا که از او به عنوان معمار شبکه‌ تحریم‌های آمریکا علیه ایران یاد می‌شود تحریم‌های جدید دولت ترامپ علیه ایران را مورد تمسخر قرار داد.

برچسب‌ها:

نظر شما