شناسهٔ خبر: 35450729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

برگزاری تمرین مشترک جنگنده‌های ارتش و سپاه بر فراز آب‌های خلیج ‌فارس

دومین روز تمرین مشترک جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور آمادگی برای شرکت در رژه هوایی ۳۱ شهریور، روز جمعه برفراز آب‌های خلیج ‌فارس با موفقیت به پایان رسید.

صاحب‌خبر -


در این تمرین انواع جنگنده‌های شکاری، تاکتیکی، شناسایی،‌ترابری و سوخت‌رسان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت داشتند.
نخستین روز تمرین هوایی تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد.
جنگنده‌های نیروی هوایی از طریق پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی ‌بندرعباس واقع در استان هرمزگان به پرواز درآمدند تا خود را برای رژه
۳۱ شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس آماده کنند.
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی در حاشیه تمرین رژه جنگنده بمب‌افکن‌های این نیرو که برای رژه مشترک هوایی
۳۱ شهریور که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد، افزود: سومین رژه هوایی مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به میزبانی پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی ‌بندرعباس و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد. او ادامه داد: در این رژه مشترک هوایی انواع هواپیما‌های شکاری بمب‌افکن سنگین،‌ ترابری سبک، گشت و شناسایی دریایی و بالگرد از نیرو‌های هوایی و دریایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه حضور خواهند داشت.
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، هدف از برپایی این رژه را نمایش اقتدار و توانمندی نیرو‌های مسلح، ایجاد وحدت و همدلی در بین نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد.
امیر خلبان واحدی تصریح کرد: ارتقای دانش تخصصی خلبانان، ارزیابی سطح آمادگی یگان‌های عملیاتی هوایی و همچنین ایجاد امید و نشاط و تضمین حفاظت و حراست از مرز‌های هوایی کشورمان، از دیگر اهداف از پیش تعیین شده این رژه هوایی است. او بیان داشت نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت پایدار منطقه خلیج ‌فارس و تنگه هرمز بسیار حائز اهمیت است و پیام این رژه مشترک هوایی، صلح و دوستی برای کشور‌های دوست و همسایه و ایجاد امیدواری در میان علاقه‌مندان و دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه خواهد بود.
امیر خلبان واحدی با بیان اینکه ما معتقدیم امنیت خلیج ‌فارس و تنگه هرمز تنها به دست کشور‌های منطقه حاصل خواهد شد تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه لطمات جبران‌ناپذیری را متوجه ساختار امنیتی این شاهراه بین‌المللی خواهد کرد و صدمات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.


نظر شما