شناسهٔ خبر: 35450422 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 رئيس صندوق رفاه:

پرداخت وام ويژه دکتري به تمام دانشجويان واجد شرايط

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم گفت:تمام ليست درخواستي وام ويژه دکتري سال قبل پرداخت شده و امسال نيز اين وام به تمام دانشجويان واجد شرايط پرداخت مي شود.ناصر مطيعي در گفتگو با مهر با اشاره به وام ويژه دانشجويان دکتري گفت:ليست‌هاي وام ويژه دکتري سال تحصيلي قبل همه پرداخت شده است. وي ادامه داد: در سال تحيلي 99-98 نيز، تمام دانشجويان دکتري که رسما دانشجو هستند مطابق آيين نامه مصوب از وام ويژه دکتري برخوردار مي‌شوند. رئيس صندوق رفاه دانشجويان افزود:بخشي از اين دانشجويان از طريق صندوق رفاه دانشجويان و برخي نيز از طريق بانک طرف تعهد صندوق وام دريافت خواهند کرد. وي افزود:تفاوتي که امسال با سال‌هاي گذشته دارد اين است که از حيث ضوابط و مقررات صندوق و بانک طرف تعهد مشابه هم هستند.

قائم مقام وزير علوم :

افزايش کرسي هاي زبان و ادبيات فارسي در خارج از کشور تا پايان سال

قائم مقام وزيرعلوم در امور بين الملل گفت: تا پايان مهرماه 33 کرسي و تا پايان سال 50 کرسي زبان و ادبيات فارسي در خارج از کشور راه اندازي مي‌شود.به گزارش مهر، آئين بازگشايي 50 کرسي زبان و ادبيات فارسي در جهان در سال 98 با حضور منصور غلامي وزير علوم در ساختمان اصلي اين وزارتخانه برگزار شد.

حسين سالار آملي قائم مقام وزيرعلوم در امور بين الملل با اشاره به سياست‌هاي وزارت علوم در مجموعه مسائل زبان و ادبيات فارسي گفت:سياست ما اين است که از 4 طريق کرسي هاي زبان و ادبيات فارسي را گسترش دهيم.وي گفت:اولين سياست ما اين است که به دانشجويان خارج از کشور امکان ادامه تحصيل در داخل کشور را بدهيم و اين افراد را بورس کنيم.در حال حاضر 530 دانشجوي بورسيه در داخل کشور هستند که يک سوم آنها در زمينه ادبيات فارسي و مقطع دکتري هستند.

سالارآملي تصريح کرد: دومين سياست ما اعطاي پذيرش به داوطلبان خارج از کشور در ايران است.در حال حاضر 27 هزار و 500 دانشجوي خارجي در وزارت علوم، 10 هزار و 200 دانشجوي خارجي در دانشگاه آزاد، 2 هزار و 500 دانشجوي خارجي در وزارت بهداشت، 17 هزار و 500 دانشجوي خارجي در جامعه المصطفي و در مجموع 56 هزار دانشجوي خارجي در داخل کشور ما در حال تحصيل هستند که به زبان و ادبيات فارسي مجهز هستند.

قائم مقام وزيرعلوم در امور بين الملل ادامه داد:200 کرسي زبان و ادبيات فارسي خارج از کشور داريم و ارتباط علمي به سياست‌هاي ما در مورد اين کرسي‌ها است. در حال حاضر 40 نفر از اساتيد داخل کشور را براي حفظ کرسي هاي خارج از کشور اعزام خواهيم کرد. سال گذشته 65 کرسي زبان و ادبيات فارسي در خارج از کشور داشتيم که به خاطر مسائل ارزي، اين تعداد کاهش پيدا کرد ولي مهرماه امسال 33 کرسي و تا پايان سال تعداد اين کرسي ها به 50 کرسي توسعه خواهد يافت.

سالارآملي افزود: سياست کلان ديگر ما در حوزه کرسي زبان و ادبيات فارسي خارج از کشور اين است که اين کرسي ها را در حوزه تمدني ايراني سپس کشورهاي نسل سوم ايرانيان مقيم خارج از کشور و در مرحله سوم در کشورهايي که به ما دورتر هستند راه اندازي کنيم و اساتيد خود را در اين زمينه به اين کشورها اعزام کنيم.

در مقطع کارشناسي ارشد؛

اعلام نتايج پذيرش اساتيد در رشته علوم حديث و اخلاق پزشکي

نتايج پذيرش در مقطع کارشناسي ارشد رشته علوم حديث، اخلاق و آداب پزشکي سال 98 ويژه اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور اعلام شد.به گزارش مهر، اسامي 48 عضو هيئت علمي پذيرفته شده در مقطع کارشناسي ارشد رشته علوم حديث، اخلاق و آداب پزشکي سال 98 ويژه اساتيد دانشگاه هاي علوم پزشکي براي پذيرش در دانشکده سلامت و دين دانشگاه علوم پزشکي قم منتشر شد.بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکي تحصيل اين افراد از مهرماه سال 98 آغاز مي‌شود.پذيرش در اين مرحله به صورت دانش‌پذيري بوده و در خصوص پذيرش قطعي، پس از اتمام نيمسال اول تحصيلي و احراز شرايط آموزشي، تصميم گيري خواهد شد.در خصوص شرايط، زمان و نحوه ثبت نام و شروع تحصيل پذيرفته شدگان توضيحات لازم در سامانه اينترنتي دانشکده سلامت و دين دانشگاه علوم پزشکي قم به آگاهي خواهد رسيد.

برچسب‌ها:

نظر شما