شناسهٔ خبر: 35450110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان

مدیر کل آموزش و پروش استان فارس گفت: ۷ هزار دانش آموز شهرستان‌های جهرم، فسا، لارستان و گراش مشمول طرح عاری از پوسیدگی دندان می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عسکر نجفی مدیر کل آموزش و پروش استان فارس در جلسه کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی در شهرستان جهرم، گفت: تفاهم نامه‌ای با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان به خصوص در مناطق محروم بین آموزش و پرورش استان و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی جهرم، فسا، لارستان و گراش منعقد شده است.

او افزود: بر اساس این تفاهم نامه ۷ هزار دانش آموز پایه هفتم دوره متوسط اول شهرستان‌های جهرم، فسا، لارستان و گراش مشمول طرح عاری از پوسیدگی دندان قرار می‌شوند.

نجفی توجه به سلامت روان و تسهیل دسترسی دانش آموزان در معرض خطر یا دچار آسیب به خدمات حمایتی و مشاوره‌ای را از بخش‌های اصلی این تفاهم نامه برشمرد.

مدیر کل آموزش و پروش استان فارس گفت: تکمیل شناسنامه سلامت الکترونیک دانش آموزان، ثبت معاینات دانش آموزان توسط پزشک و مراقبین سلامت در سامانه سیب، ارائه خدمات پیشگیرانه بهداشت دهان و دندان مانند فلوراید درمانی، ترمیم پوسیدگی‌های اولیه و سطحی و غیره، ارتقاء شاخص‌های بهداشت محیط در مدارس، انتشار محتوای آموزشی در زمینه‌های مختلف بهداشتی برای دانش آموزان و اجرای برنامه‌های بهبود تغذیه و تامین مکمل‌های داروی مانند قرص آهن و ویتامین D از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
انتهای پیام/م

طرح ملی سلامت دهان و دندان دانش آموزان

نظر شما