شناسهٔ خبر: 35449903 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 شهردار منطقه يک تبريز:

نصب گاردريل و تجهيزات ترافيکي با هدف افزايش ايمني در اتوبان پاسداران

تبريز-توفيقي

مهندس رضا پاک نهاد شهردار منطقه يک از نصب گاردريل و تجهيزات ترافيکي در اتوبان پاسداران خبر داد.بر اساس اين گزارش مهندس پاک نهاد ضمن اعلام اين خبر افزود: يکي از مهم‌ترين و رايج‌ترين روش‌هاي افزايش امنيت جاده‌اي که مانع خروج وسايل نقليه از جاده و يا سقوط از پرتگاه مي گردد نصب حفاظ هاي فلزي کناره ها و ميانه هاي جاده ها (گاردريل) است که نقش بسزايي در کنترل ترافيک به ايمني آنها دارد.وي گفت : با توجه به حساسيت مسير اتوبان پاسداران و تراکم خودروها در اين محدوده، طرح اصلاح و نصب گاردريل هاي حوزه در دستور کار قرار گرفته که هم اکنون توسط واحد ترافيک معاونت فني و عمراني منطقه در حال نصب مي‌باشد.

شهردار منطقه يک بيان داشت:با تجهيز و ايمن‌سازي اين محدوده از اتوبان قطعاً شاهد کاهش خسارات و خطرات احتمالي خواهيم بود و هدايت خودروها براي حرکت در مسير قانوني خود مهيا و تردد روان‌تر خواهد شد.

مدير سرمايه گذاري و مشارکت شهرداري تبريز:

پروژه‌هاي متنوع سرمايه‌گذاري براي مناطق کم برخوردار

تبريز-توفيقي

مدير سرمايه گذاري و مشارکت شهرداري تبريز گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي مناطق کم برخوردار در راستاي جذب سرمايه‌گذار پروژه هايي که بيشتر جنبه رفاهي و خدماتي دارد در اين مناطق مد نظر قرار مي‌گيرد.رضا جمالي افزود: سرمايه گذاري رويه جديدي در شهرداري ها است، اولويت اکنون شهرداري ها رويه جذب مشارکت و سرمايه گذار براي اموراجرايي و توسعه شهر است.در اين بين عبور از رويه اول و تمرکز براي سرمايه گذاري و مشارکت در جهت انجام درآمدهاي پايدار و کاهش وابستگي به درآمدهاي حاصل از اخد عوارض، از اهداف اصلي شهرداري‌هاي کلانشهرها به حساب مي‌آيد.مدير سرمايه گذاري و مشارکت شهرداري تبريز ادامه داد: شهرداري تبريز از سال 86 به بعد به جذب سرمايه گذار پرداخته است و توسط مشارکت با بخش خصوصي موفق شده است. بيش از صد پروژه با جذب اعتبار 50 هزار ميليارد ريال به انجام رساند. پروژه‌هايي مثل لاله پارک، برج تجارت جهاني و ساير پروژه‌هاي خدماتي و رفاهي که عموما از طريق سرمايه گذاري در سطح شهر تبريز به انجام رسيده است.

وي گفت: سياست اصلي و اولويت شهرداري تبريز در امور سرمايه گذاري با در نظر گرفتن ملاحظاتي در حال انجام است و توجه ما به مناطق کم برخوردار و حاشيه‌اي شهر بيشتر از گذشته است.

معاون عمراني استاندار قزوين:

رعايت ايمني در جايگاه‌هاي عرضه سوخت؛ مهم ترين اولويت کارگروه سوخت

قزوين-خردمند

معاون عمراني استاندار تاکيد کرد:رعايت ايمني و امنيت در جايگاه هاي عرضه سوخت بنزين و گاز مهم ترين اولويت کارگروه حمل و نقل وسوخت است.علي فرخزاد، در جلسه کارگروه حمل ونقل وسوخت استان با اعلام مطلب فوق افزود: هيچ گونه اغماض و کوتاهي از سوي هيچ مرجع و دستگاه ذيربطي در اين خصوص پذيرفتني نيست.

اين مسئول حوزه عمراني نقش فرمانداران را در حل مشکلات جايگاه هاي سوخت مهم و اساسي دانست و خاطرنشان کرد: پيشنهاد مي‌شود در کنار صدور هر نوع اخطار و تذکر از سوي مراجع ذيصلاح به جايگاه‌هاي سوخت، رونوشتي از آن نيز به فرمانداري‌هاي مناطق ياد شده ارسال شود تا آنان از آخرين وضعيت ايمني جايگاه ها مطلع بوده و در صورت نياز براي رفع موانع و مشکلات ورود پيدا کنند.فرخزاد افزود:به نظر مي‌رسد با توجه به سهميه‌بندي بنزين در آينده نياز به افزايش تعداد اين نوع جايگاه‌ها در سطح استان باشد که براي انجام اين مسئله بايد اقدامات لازم در خصوص واگذاري‌ جايگاه به بخش خصوصي، با رعايت ضوابط موجود اقدام به عمل آيد.

به گفته وي، شهرداري‌ها نيز بايد بازنگري اساسي را در مورد پيمانکاري بهره برداران خود هنگام واگذاري جايگاه‌هاي سوخت داشته باشند.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين تصريح کرد: در خصوص توزيع گاز ال پي جي به خودروها نيز با صدور درخواست لازم از سوي شرکت توزيع پخش فرآورده هاي نفتي و اداره کل استاندارد به سازمان تعزيرات حکومتي، اقدامات قانوني لازم در خصوص جمع آوري اين نوع مراکز بايد صورت پذيرد.

رئيس سازمان صمت گيلان:

1000 واحد فروش فوق‌العاده و غرفه پاييزه در گيلان برپا شده است

رئيس سازمان صمت گيلان با تأکيد بر لزوم همکاري همه دستگاه‌ها در تأمين نيازهاي اوليه مردم، گفت: 1000 واحد فروش فوق‌العاده و غرفه پاييزه در گيلان برپا شده است.

به گزارش مهر، فرهاد دلق پوش در جلسه ستاد تنظيم بازار گيلان با تاکيد بر اهميت تأمين کالاهاي اساسي مردم، اظهار کرد: بايد بتوانيم رضايت و نيازهاي روزانه مردم را تأمين کنيم.

دلق‌پوش در ادامه بر لزوم همکاري دستگاه‌ها و ارکان حاکميتي براي تأمين کالاهاي ضروري مردم تأکيد کرد و افزود: در شرايط خاصي اقتصادي قرار داريم و حفظ حقوق مصرف‌کننده و توليدکننده از اولويت‌هاي ما است.وي با اشاره به اينکه مشکلي در تأمين کالاي اساسي مردم نداريم، تصريح کرد: طي سال‌هاي گذشته مردم به دليل جو رواني دشمن به فروشگاه‌ها فشار آوردند و کمي به بازار شوک وارد شد اما اکنون از ثبات اقتصادي نسبي برخوردار هستيم.رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان به تأمين مواد غذايي در طول ماه‌هاي محرم و صفر اشاره کرد و گفت: 482 تن شکر، 321 تن گوشت منجمد و 161 تن مرغ منجمد در اختيار سازمان تبليغات اسلامي و اوقاف و امور خيريه جهت واگذاري به هيأت مذهبي تخصيص يافته است.دلق‌پوش با اشاره به ايجاد فروشگاه‌هاي پاييزه و فروش فوق‌العاده در گيلان، ادامه داد: در 6 شهرستان گيلان نمايشگاه پاييزه با 500 غرفه و همچنين 550 فروش فوق‌العاده داير شده است.وي با بيان اينکه طي پنج ماه اخير چهار هزار و 705 مورد شکايت مردمي از واحدهاي مختلف دريافت شده است، افزود: از اين تعداد چهار هزار و 636 مورد تخلف با 25 ميليارد تومان جريمه با توجه به بازرسي‌هاي صورت گرفته شامل متخلفين شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما