شناسهٔ خبر: 35449706 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

روايت مستند گردشگري «داستان انار»از اصفهان تا چين

صاحب‌خبر -

فيلمبرداري مستند گردشگري ايران و چين در اصفهان به تهيه کنندگي محمدحسين لطيفي پايان يافت. مستند گردشگري "داستان انار" توليد مشترک دو کشور ايران و چين است و به کارگرداني خشايار محمود آبادي ساخته مي‎شود.محمدحسين لطيفي تهيه کننده ايراني اين پروژه و تهيه کننده چيني آن کمپاني sunnyway است و پروژه به سفارش شبکه تلويزيوني CCtv چين ساخته مي‌شود. به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، مديرکل ارتباطات و امور بين الملل شهرداري اصفهان دراين باره گفت:از آنجا که اصفهان و شيان دو شهر خواهرخوانده و هر دو شهرهايي تاريخي با سابقه فرهنگي هستند، اداره کل ارتباطات و امور بين الملل شهرداري اصفهان از ساخت اين اثر هنري در اصفهان، استقبال و حمايت کرد.ايمان حجتي افزود: از آنجا که ساخت يک مستند گردشگري دقيقا نشان دهنده و تقويت کننده ارتباطات فرهنگي دو شهر است، اداره کل ارتباطات و امور بين الملل شهرداري اصفهان اين پروژه را هم راستا با سياست‌ها و برنامه هاي خود ديد و از اين رو از حضور اين هنرمندان و تيم توليد اين اثر در اصفهان، حمايت کرده و روند کار آنان را تسهيل کرد تا اين پروژه فرهنگي به خوبي در اصفهان اجرا شود.

نقش مهم ايران و چين در فرآيند تبادلات جاده ابريشم

وي به ارزش بين المللي اين پروژه فرهنگي اشاره کرد و افزود: از آنجا که يک کمپاني مطرح فيلمسازي و يک شبکه معتبر تلويزيوني در توليد اين اثر نقش دارند و اين پروژه بر مبناي گردشگري، ارتباطات بين الملل دو شهر خواهرخوانده و دو کشور با سابقه فرهنگي است و همچنين فيلم تلاش دارد مخاطب بين المللي و به ويژه چيني را با جذابيت‌ها، زيبايي‌ها و توانمندي‌هاي تاريخي و مدرن شهر اصفهان آشنا کند، اين پروژه از منظر فرهنگي از اهميت خاصي برخوردار است.

خشايار محمود آبادي کارگردان مستند گردشگري "داستان انار"با بيان اينکه دو کشور ايران و چين در فرآيند تبادلات جاده ابريشم نقش بسيار مهم و اساسي داشتند و داستان انار روايتگر همين داستان است، اظهار کرد: يک مستندساز چيني، يک پروفسور تاريخدان ايراني و يک دختر مترجم چيني در اين اثر حضور دارند و نامي که دختر ايراني براي خود انتخاب کرده انار است. وي نماد شهر شيان را انار و تحفه اي هديه داده شده از سوي ايران به چين از هزاران سال پيش ذکر کرد و افزود: تمام تلاش مستند گردشگري "داستان انار" آشنايي مخاطب بين المللي و به ويژه چيني با جذابيت‎ها، زيبايي‌ها و توانمندي‌هاي تاريخي و مدرن شهر اصفهان است.

اواخر آذر؛ اولين اکران بين المللي "داستان انار"

محمود آبادي با اشاره به زمان و مراحل اکران و پخش "داستان انار" گفت: اولين اکران بين المللي و بخش بين المللي ما در دسامبر امسال يعني اواخر آذر و قبل از ژانويه 2020 در جشنواره گوانجوي چين خواهد بود.بعد از آن اکران در تور جشنواره‌اي را در پيش داريم. سپس پخش با تلويزيون‌هاي سه بخش چين تايوان و هنگ‌کنگ در شبکه CCtv خواهد بود.بعد از آن پخش تلويزيون ملي ايران و در نهايت پخش بين المللي را خواهيم داشت.محمود آبادي با بيان اينکه اصفهان و شهر تاريخي و زير زميني نوش آباد در کاشان محل بخش اول فيلمبرداري اين کار است، تاکيد کرد: فيلمبرداري اين پروژه در اصفهان 17 روز به طول انجاميد و از 18 مهر بخش دوم فيلمبرداري در چين آغاز مي شود.

وي گفت:طبق تفاهمنامه گروه ايراني از اصفهان و گروه چيني در چين از شهر شيان همکاري خواهند داشت. از اين گروه ايمان صالحي، مدير فيلمبرداري و مازيار محمودآبادي، کارگردان دوم و همچنين مجتبي وطن‌خواهان دستيار اول و برنامه ريز و من براي ادامه پروژه و فيلمبرداري به چين خواهيم رفت. در اين اثر سه بازيگر چيني حضور خواهند داشت و دکتر محمودآبادي در نقش روايتگر هستند.

وي با بيان اينکه توليد فيلم به دو زبان چيني و فارسي صورت مي گيرد، گفت:با اين وجود براي پخش بين المللي و وابسته به محل پخش زيرنويس تهيه خواهد شد.

نظر شما