شناسهٔ خبر: 35449205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسیج امکانات برای اتمام خطرناک‌ترین راه کهگیلویه و بویراحمد/مهم‌ترین پروژه راهسازی از نگاه استاندار

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اولویت‌‌ها در راهسازی استان را تعیین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی از محورهای ارتباطی شهر یاسوج بازدید کرد.

محور یاسوج به شیراز، محور بابامیدان - یاسوج - سمیرم و همچنین محور یاسوج به شهر سی‌سخت مهمترین محورهایی بودند که مورد بازدید استاندار و همراهان قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از محور یاسوج به شیراز طول این محور را در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۷ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۲۱ کیلومتر از محور چهار بانده و ۸ کیلومتر آن هم در حال ساخت است که 2 و نیم کیلومتر آن در حال قیرپاشی برای انجام عملیات آسفالت است.

حسین کلانتری افزود: امسال ۱۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مهم و حیاتی اختصاص داده شده است ضمن اینکه اعتبار لازم برای اتمام کامل این محور بیش از ۱۰۰میلیارد تومان می باشد.

کلانتری در این بازدید میدانی با اشاره به این نکته که این محور یکی از کلیدی ترین و مهمترین محورهای مواصلاتی استان به شمار می‌رود، از معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خواست در روند اجرای این پروژه مهم و حیاتی که از مهمترین مطالبات مردم به ویژه مسافران و گردشگران است تسریع شود.

استاندار همچنین حل مشکلات و معارضات اجتماعی و حل موانعی که سد راه پیمانکار برای اتمام این پروژه است را از جمله مواردی عنوان کرد که باید هرچه سریعتر برطرف شود.

در ادامه این بازدید و در نشستی که در کارگاه این پروژه مهم برگزار شد استاندار از اختصاص تسهیلات لازم برای آسفالت پروژه تاکید کرد و از معاون عمرانی هم خواست که در سریعترین زمان ممکن جلسه ای در مرکز استان با حضور پیمانکار پروژه و مدیرکل راه و شهرسازی برگزار کند تا مشکلات این پروژه بررسی و حتی امکان این مشکلات برطرف شوند‌.

کلانتری در ادامه خطاب به مدیران و پیمانکار پروژه گفت: این پروژه از مهمترین پروژه‌های راه استان و اولویت ماست که باید در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

استاندار همچنین به این نکته اشاره کرد که اکنون در استان ۲ هزار و ۲۵۰ پروژه ریز و درشت در حال اجراست که اولویت بندی آنها بر اساس نیاز مردم استان انجام شده و در حال اجرا می باشد.

وی مهمترین پروژه های اولویت‌دار استان در حوزه راه سازی را محور یاسوج به شیراز ، پاتاوه - دهدشت و بابامیدان به یاسوج عنوان کرد و گفت: مهمترین پروژه راهسازی استان فعلاً پروژه یاسوج به شیراز است که اولویت اول ما در استان است.

استاندار همچنین سرعت و کیفیت در اجرا را دو بحث مهم در پروژه عنوان کرد و ضمن بیان این نکته که از ناظران راه و شهرسازی و پیمانکار خواست به این مهم توجه ویژه داشته باشند، افزود: دولت بر این نکته تاکید دارد که تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با سرعت ادامه یابد و در این خصوص با تمام توان از پروژه‌هایی که اولویت مردمی دارند حمایت خواهد شد تا به سرانجام برسند.

استاندار گفت: ۲ پیمانکار خوب و پای کار برای محور یاسوج به شیراز در نظر گرفته شده است که هر دو پیمانکار با سرعت در حال کار هستند و انتظار می رود تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

 

در ادامه این بازدید میدانی، استاندار و همراهان از محور بابامیدان - یاسوج - سمیرم در محدوده پلیس راه محور یاسوج - شیراز تا محدوده پلیس راه محور یاسوج - اصفهان به طول ۱۲ کیلومتر بازدید کردند.

کلانتری گفت : این پروژه از جمله مهمترین پروژه های در دست اجرا در حاشیه مرکز استان است که اعتباری بالغ بر 41 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

استاندار بر اجرای هرچه سریعتر این پروژه مهم تاکید داشت و با اشاره به این نکته که این محور بیشترین تصادفات جاده ای استان را به خود اختصاص داده است گفت: لازم است معاون عمرانی و مدیر کل راه و شهرسازی به سرعت تکمیل آن را پیگیری کنند.

 

کلانتری افزود: این محور (کمربندی یاسوج) طبق آمار مراکز رسمی بیشترین تصادفات جاده‌ای را شاهد است که لازم است راه و شهرسازی و معاون عمرانی با بسیج همه امکانات و تقسیم پروژه به چند قسمت و واگذاری به چند پیمانکار هر چه سریع‌تر آن را به اتمام برسانند چرا که این پروژه هم اولویت مردم است و هم اولویت دولت ،که با اتمام و تکمیل آن کاهش محسوس تصادفات و روان‌سازی ترافیک در محدوده شهر یاسوج را در پی خواهد داشت. 

استاندار در ادامه از محور دو بانده  یاسوج به سی‌سخت نیز بازدید کرد و این محور حدود ۱۲ کیلومتری را به دلیل تردد گردشگران و مسافران مهم و استراتژیک ارزیابی کرد.

کلانتری گفت: هم اکنون ۷ کیلومتر از این محور خاک برداری و ابنیه فنی آن نیز به اتمام رسید و ۲ کیلومتر آن آماده زیرسازی و آسفالت است.

انتهای پیام/82009

نظر شما