شناسهٔ خبر: 35447749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیشکسوتان،دوران پر افتخار جنگ را برای نسل های جوان روایت کنند

استاندار البرز گفت: همراهی رسانه ها برای تبیین جایگاه دفاع مقدس و نقش روایتگران این برهه بسیار موثر است و پیشکسوتان باید دوران پر افتخار جنگ را برای نسل های جوان روایت کنند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزالله شهبازی در اولین جلسه هماهنگی شورای پیشکسوتان دفاع مقدس استان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و حلول مهرماه و آغاز سال تحصیلی گفت: بلافاصله بعد از انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی دشمن به ناجوان مردانه ترین شکل ممکن به این کشور حمله کرد در حالی که از حمایت قدرت های مدعی حقوق  بشر برخوردار بود اما پس از 8 سال دفاع جانانه اجازه نداد که حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیوفتد.

شهبازی ادامه داد: انقلاب یک پدیده مهم اجتماعی بود و تمامی طبقات اجتماعی با محوریت رهبری امام راحل (ره)  در بروز و ظهور انقلاب اسلامی سهم داشتند.در مطالعه ای که در اوایل انقلاب به دستور امام راحل (ره) در رابطه با انقلاب های جهان انجام شد، پرهیز از ایجاد شکاف بین نسل های انقلاب و حفظ احترام پیشکسوتان از عوامل مهم حفظ ظرفیت های اجتماعی انقلاب است.

شهبازی گفت: همراهی رسانه ها برای تبیین جایگاه دفاع مقدس و نقش روایتگران این برهه بسیار موثر است چراکه با روایت این دوران، فرهنگ ایثار و شهادت ترویج پیدا می کند و پیشکسوتان باید دوران پر افتخار جنگ را برای نسل های جوان روایت کنند و از رسانه ها و بویژه صدا و سیمای مرکز البرز انتظار دارم اطلاع رسانی لازم را در راستای برگزاری این رویداد مهم داشته باشند و در بزرگداشت دوران دفاع مقدس این افتخار تاریخ معاصر مردم ایران بیش از پیش فعال باشد.

استاندار البزز تصریح کرد: اکنون سرفرازی ایران اسلامی در منطقه و جهان در امتداد رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط آن نسل ارزشمند است.

وی ادامه داد: در این 3 تا 4 سال اخیر موج خوبی برای روایت ایثارگری ها و تاثیر رشادت های رزمندگان ایجاد شده و نسل های جوان با ارزش های این دوران آشنا شده اند. و ما هم در استان البرز در روز هفتم مهرماه جلسه شورای پیشکسوتان دفاع مقدس را در تمامی شهرستان های البرز برگزار می کنیم.

انتهای پیام/ب

 

نظر شما