شناسهٔ خبر: 35445785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انقلابیون یمنی با مقاوت به سلاح‌های بازدارنده دست یافتند

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: انقلابیون یمنی از حدود 5سال مقاومت و پایداری با سلاح‌های ساده، ازاین‌پس با سلاح‌های بازدارنده به جنگ با متجاوزان رفته‌اند.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: : انقلابیون یمنی از حدود 5 سال مقاومت و پایداری با سلاح‌های ساده، از این‌ پس با سلاح‌های بازدارنده به جنگ با متجاوزان رفته‌اند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر افزود: حمله کم‌سابقه و دقیق انصار الله و ارتش یمن به تأسیسات نفتی آرامکو رژیم آل‌سعود میلیاردها دلار خسارت به این رژیم ورود کرد و تولید نفت عربستان سعودی را به نصف کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: بن سلمان که ادعا می‌کرد می‌تواند جنگ را به داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران بکشاند، آن‌قدر آسیب‌پذیر شده است که همه تأسیسات صنعتی و نظامی رژیم آل سعود را در معرض خطر و آسیب موشک‌ها و پهپادهای مبارزان یمن می‌بیند.

ملکیان ادامه داد: رژیم تروریست آمریکا هم که همواره به دنبال فروش تسلیحات آمریکایی و تاراج  ثروت‌های ملت عربستان است، پشت رژیم آل سعود را خالی کرده و گفته فقط حاضر است پشتیبانی تسلیحاتی از این رژیم در برابر حملات یمنی‌ها بکند.

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر گفت‌وگوهای سه کشور ایران، روسیه و ترکیه درباره چگونگی پایان جنگ در سوریه را تشریح کرد و استفاده از پول‌های ملی برای مبادلات تجاری دوجانبه بین ایران با روسیه و ترکیه را از دستاوردهای مهم جلسه اخیر بین سه قدرت منطقه‌ای و جهانی بیان کرد.

وی اضافه کرد: استفاده از پول‌های ملی به‌جای دلار شوک به اقتصاد آمریکا وارد خواهد کرد و مداخلات تجاری این کشور را در مبادلات تجاری بین کشورها کاهش خواهد داد.

ملکیان بیان آیه از قران کریم از زبان پوتین رئیس‌جمهور روسیه و توصیه به کشورهای اسلامی به‌خصوص رژیم آل‌سعود در مذمت کشتار مسلمانان و بی‌گناهان را از حاشیه‌های عبرت‌آموز جلسه سران سه کشور همسایه ذکر کرد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس را این‌گونه تشریح کرد که جنگ تحمیلی برای ملت ایران، داشتن روحیه قناعت و صرفه‌جویی، ابتکار عمل در ساخت قطعات، وسایل و تجهیزات مورد نیاز،  خودکفایی در کالاها و تجهیزات اساسی در مقابل تحریم‌های اقتصادی، رشد باورهای دینی و معنوی، تولد تفکر بسیجی به‌ عنوان ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس، رشد فضایل اخلاقی و معنوی و تکلیفی عمل کردن در دفاع به‌ عنوان یک وظیفه به ارمغان آورد.

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر اظهار داشت: تحول در حوزه صنایع دفاعی، ازجمله ساخت انواع موشک‌ها، پیشرفت‌ در امور هوا – فضا، افزایش توان پدافند هوایی، ساخت انواع هواپیما، بالگرد و کشتی و ساخت انواع جدید هواپیماهای سبک شناسایی (پهپاد) این باور را در مراکز دانشگاهی و علمی- پژوهشی کشور به وجود آورد که خواستن، توانستن است.

وی گفت: همچنین مقابله با اتکای به بیگانه در امر فناوری‌های جدید و درک فرایند رشد فناوری توسط متخصصان و نخبگان داخلی، فرهنگ خودباوری بود که در اندیشه رزمندگان کشور ایران در دوران دفاع مقدس تجلی کرد.

ملکیان در ادامه از خانواده‌های شاهین‌شهری خواست آموزش و پرورش را در احداث کلاس‌های جدید برای دانش آموزان با توجه به جمعیت روزافزون دانش‌آموزی در این شهر یاری کنند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با اشاره به سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) بیان داشت: آن حضرت توانست، در شرایط جدید پس از واقعه عاشورا، استراتژی نو طراحی و به اجرا گذارد که ثمره آن تلاش حرکتی نوین فرهنگی شیعه بود ؛ در این جنبش پایه‌های معارف اهل‌بیت و شیعه گذاشته شد و امامان باقر علیه‌السلام  و صادق علیه‌السلام  آن را به شکوفایی رساندند.

انتهای پیام/63098/پ30/

نظر شما