شناسهٔ خبر: 35445682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شهرکرد

دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال توطئه علیه ایران بود

ایرنا- شهرکرد- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی به یک الگوی جهانی تبدیل شده است،گفت: دشمنان از همان ابتدای پیروزی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ به قدرت این نظام پی بردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد تاکید کرد: دشمنان ایران، حقیقت و عظمت انقلاب را خیلی زود متوجه شدند و وضعیت امروز نظام را از همان ابتدای سل ۱۳۵۷ مشاهده کردند.

وی افزود: به همین علت هجمه تمامی قدرت‌های جهانی با طراحی جنگ عراق علیه ایران آغاز شد تا بتوانند جمهوری اسلامی را در همان ابتدای راه نابود کنند.

نکونام تصریح کرد: ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی عراق و تمامی قدرت‌های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و این جنگ تنها یک حمل مرزی نبود، بلکه حمله به انقلاب اسلامی، ملت ایران،‌ پیروان ائمه اطهار (ع) و شیعیان بود.

وی یادآور شد: دشمن آن‌قدر به پیروزی خود مطمئن بود که صدام بخشی از مصاحبه خود را برای ۳ روز بعد در تهران وعده داد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: آمریکا و نوکرانش، شوروی و هم‌پیمانانش و سایر قدرت‌های جهان با تمام توان در ۸ سال جنگ تحمیلی، صدام را علیه ایران حمایت کردند.

وی گفت: امروز ۸ سال دفاع مقدس ایران اسلامی به یک دوران طلایی برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

نکونام به تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک اشاره و تاکید کرد: در این دانشنامه نقش بی‌نظیر استان در ۸ سال جنگ تحمیلی تشریح و این اثر برای تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی افزود: ایران اسلامی در دروان دفاع مقدس درس بزرگی به دنیا داد و با صلابت، ایمان، اتحاد،‌ همدلی، ‌گوش به فرمان ولی‌فقیه بودن، ‌فاصله از بازی‌های سیاسی و درک درست از واقعیات توانست در این جنگ تحمیلی پیروز و سربلند باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: همین دوران دفاع مقدس کمک کرد تا امرروز با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بتوانیم روی پای خود بایستیم و فتنه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی یادآور شد: دشمن امروز برای مذاکره با ایران به التماس افتاده و البته هدف آنان مذکره تحمیلی است.

نکونام اظهار داشت: ملت ایران با شجاعت، مقاومت، ولایت‌مداری، ایستادگی و حمایت از ولی‌فقیه باعث شده تا مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درخصوص مذارکره با آمریکا بگویند "مذاکره نمی‌کنیم و جنگ هم نمی‌شود".

وی گفت: ایستادگی مردم کشور یکی از مهمترین دستاوردهای ۸ سال جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه اران است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: ایستادگی ملت ایران، امروزه به یمنی‌ها اقتدار بخشیده و باعث شده تا مردم یمن علیه امارات، آل‌سعود و سایر قدرت‌های استکباری بایستند و پهبادهای آنان بتوانند دشمن را در استیصال نگهدارد.

وی افزود: تمامی این دستاوردها و موفقیت‌ها نتیجه انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس و نثار خون شهداء است.

نکونام در ادامه به جنایت بزرگ تکفیری‌ها در ۲۳ محرم ۱۴۲۷ برابر ۳ اسفند ۱۳۸۴ اشاره و تصریح کرد: در این جنایت تکفیری‌ها حرمین امامین عسگریین "مرقد مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع)" را منفجر کردند.

وی یادآور شد: این اقدام تکفیری‌ها باعث شد تا حرمین امامین عسگریین "مرقد مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع)" از شرایط سخت سامرا نجات یابد و امروز این مکان با همت شیعیان به بارگاهی بلند با امکانات وسیع دارای جایگاه ارشمند و پایگاهی برای رساندن پیام دین اسلام و قرآن باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به نزدیکی یکم مهر زمان بازگشایی مدارس اظهار داشت: تمامی مدیران در برابر تربیت نسل آینده مسئولیت دارند.

وی گفت: در این راستا ‌آموزش و پرورش نقش عمده و کلیدی، خانواده نقش پایه و اساسی و جامعه دارای نقش تاثیرگذار است.

نکونام تاکید کرد: تمامی مسئولان باید برای نسل آینده و جوانان بعنوان آینده‌سازان پیش‌برنده انقلاب اسلامی و زمینه‌ساز عدل جهانی برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

وی با اشاره به ۲۵ محرم سالروز شهادت امام زین‌العابدین (ع) افزود: ویژگی‌های این امام مانند اخلاق، شجاعت، ایستادگی و صبوری مورد توجه و سرلوحه زندگی مؤمنان باشد.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

نظر شما