شناسهٔ خبر: 35445287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر دو روزه استاندار سمنان به شاهرود

خبرگزاری صداوسیما

استاندار سمنان در سفر دو روزه به شهرستان شاهرود با اعضای شورای اسلامی و سرپرستان شهرداری های شهرهای مجن، کلاته خیج و بسطام مسائل و مشکلات آنها را بررسی کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سمنان، استاندار سمنان در نخستین روز سفر دو روزه خود به شهرستان شاهرود با حضور در شهرهای مجن و کلاته خیج و نشست با اعضای شورا و سرپرستان شهرداری های این دو شهر مسائل و مشکلات آنها را بررسی کرد.
علیرضا آشناگر، استاندار سمنان در نشست با امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری مجن با بیان اینکه شهر مجن، شهری زیبا و با اقلیم بسیار جذابی است و کمتر شهرهایی در کشور دارای موقعیتی همچون موقعیت مجن هستند گفت: باید تلاش شود تا بافت فرسوده شهر مجن احیاء شود و یکی از سیاستهای دولت هم احیا و باز آفرینی بافت فرسوده شهرهاست.
آشناگر افزود: آبشار زیبای تنگه داستان مجن و دیگر جادبه های این شهر می تواند به عنوان یکی از ظرفیتهای گردشگری در کشور و استان مطرح شود.
به گفته آشناگر، طراحی مجدد منازل مسکونی و ایجاد فضای مناسب بصری، نقش موثری در جذب گردشگر خواهد داشت.
آشناگر گفت: باید با گسترش اماکن بوم گردی و توجه به بافت قدیم شهر مجن زمینه را برای تولید ثروت بیشتر فراهم گردد.
استاندار سمنان تصریح کرد: میراث فرهنگی با حمایت استانداری طرح مطالعاتی گردشگری آبشار مجن را اجرا خواهد کرد.
به گفته آشناگر، استانداری سمنان اعتباری را جهت اصلاح هندسی شهر و تکمیل طرح احیای مجن اختصاص خواهد داد و همچنین ایجاد جاده دسترسی به آبشار مجن با مساعدت تمامی دستگاههای مرتبط انجام خواهد شد.‌
آشناگر اظهار داشت: یکی از مسائلی که در نشست اینجانب با معاون محترم علمی و فناوری ریاست محترم جمهوری مطرح شد بحث سرمازدگی درختان در منطقه مجن بود که پیشنهاد شد تا کشاورزان محترم از گونه های جدید قابل کشت و مقاوم به سرما استفاده کنند که این مهم نیازمند پیگیری و همکاری همگانی دارد.‌
استاندار سمنان تصریح کرد: شهرداری مجن در صورت ارائه ی برنامه در جهت مساعدت به مردم و ایجاد رفاه بیشتر برای آنان ، از حمایتهای مالی و اعتباری برخوردار خواهد شد.‌
امام جمعه، اعضای شورای اسلامی و سرپرست شهرداری مجن نیز در این نشست، پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده مجن، توجه ویژه مسئولان مسئولان میراث فرهنگی به ظرفیت های گردشگری مجن توسعه و ایجاد اشتغال، ترمیم، تسطیح، بهسازی و روکش آسفالت راه های ارتباطی مجن و افزایش محدوده و تخصیص زمین برای احداث مسکن را خواستار شدند.
استاندار سمنان در سفر به شهر مجن از آبشار تنگه داستان و سد مجن نیز بازدید کرد.
استاندار سمنان در نشست با اعضای شورای اسلامی و سرپرست شهردای کلاته خیج، این شهر را یکی از شهرهای فعال و پویا با مردمی پرتلاش و با انگیزه در استان سمنان عنوان کرد و گفت: باید شهرداری و شورای شهر با ایجاد درآمدهای غیر مستمری و با اتکا به این درآمدها زمینه های رشد و توسعه بیش از پیش کلاته خیج را فراهم آورند.‌
آشناگر افزود: شهرداری و شورای شهر کلاته خیج با توجه به تصویب طرح جامع کلاته خیج تا تا بر اساس این سند جامع، پیشرفت و توسعه شهر را به انجام رسانند.‌
آشناگر گفت: دو بانده شدن محور شاهرود به آزادشهر در حال انجام است و با تلاش اداره کل راه و شهرسازی شرق استان تکمیل خواهد شد.
اعضای شورای اسلامی و سرپرست شهرداری کلاته خیج نیز در این نشست، احداث میدان ورودی به منطور ایجاد جاده دسترسی به مجتمع خدماتی، آزاد سازی مسیر در جاده آزادشهر به شاهرود، تسریع در احداث جاده میامی به کلاته خیج، ایجاد شهرک صنعتی در کلاته خیج، احداث سد ذخیره آب، سازماندهی اقامتگاه های بوم گردی، تخصیص اعتبار برای احیاء بافت قدیم شهر، احداث استخر سرپوشیده، تامین اعتبار برای مجتمع رفاهی و خدماتی کلاته خیج، تعمیر و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات شهرداری کلاته خیج، تخصیص اعتبار برای تجهیز سالن مدیریت بحران شهر کلاته خیج را خواستار شدند.
استاندار در سفر به شهر کلاته خیج از یک واحد تولیدی پوشاک ورزشی و اقامتگاه بوم گردی چشمه مراد واقع در بافت قدیم شهر کلاته خیج بازدید کرد.
استاندار سمنان در سفر به بخش بسطام با خانواده شهیدان سید محمود، سید محسن و سید علی اصغر میرکریمی در روستای قلعه نوخرقان دیدار کرد.
علیرضا آشناگر در این دیدار، وجود خانواده شهدا را نور و برکت برای کشور دانست و گفت: بی توقع ترین خانواده های ایرانی، خانواده شهدا هستند و ما هر چه داریم از این عزیزان است.
همچنین استاندار سمنان در سفر به روستای قلعه نوخرقان از مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی بازدید کرد.
استاندار سمنان همچنین از قطعه سوم باند دوم بزرگراه شاهرود – آزادشهر بازدید کرد.
استاندار سمنان در دومین روز سفر خود به شهرستان شاهرود در نشست با امام جمعه، بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری بسطام مسائل و مشکلات این شهر را بررسی کرد.
علیرضا آشناگر در این نشست گفت: ایجاد مراکز تبدیلی و فرآوری محصولات از ملزومات بخش بسطام است و استانداری سمنان در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.‌
به گفته آشناگر، برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ سقفی وجود ندارد.
آشناگر افزود: با توجه به اینکه استان سمنان، یک استان در حاشیه ی کویر است اجازه تغییر کاربری باغها به هیچ وجه داده نخواهد شد.
استاندار سمنان تصریح کرد: الزام ارائه کسر حقوق کارمندان در هنگام دریافت تسهیلات توسط افراد در بخش بسطام دلیلی ندارد و این موضوع پیگیری خواهد شد.‌
امام جمعه، بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری بسطام، نیز در این نشست آزادسازی اراضی پیرامون سه راهی مجن برای ایجاد تقاطع غیر هم سطح، لزوم تشکیل جلسات کمسیون ماده ۹۹ در خصوص رسیدگی به برخی تخلفات عمرانی در روستاها، تجهیز بخش بسطام به لوازم و ادوات مهار آتش بمنظور کنترل آتش سوزی های احتمالی در جنگل های بخش بسطام، رسیدگی به صدور قبض های نامتعارف آب روستایی در بخش بسطام، ایجاد نمایندگی آب و فاضلاب روستایی در بخش بسطام‌، لزوم تجهیز امکانات و تامین نیروی انسانی مورد نیاز پلیس در بخش بسطام، مشکلات آنتن دهی و پوشش اینترنت و شبکه های تلویزیونی در روستاهای بخش بسطام را خواستار شدند.
<div id="video-display-embed-code_3965853"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2528084/3965853?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما